Asociații de proprietari
Primăria Municipiului Brașov
Asociații de proprietari
Asociații de proprietari
ANUNȚURI
Sistem e-Factura
În Monitorul Oficial nr. 977 din 27 octombrie 2023 a fost publicată Legea nr. 296/2023 privind unele măsuri fiscal-bugetare pentru asigurarea sustenabilității financiare a României pe termen lung, prin care s-au adus modificări referitoare la facturarea electronică.
În conformitate cu prevederile art.2, alin.1, pct.c) și d) din O.U.G. nr. 120/4 octombrie 2021 privind administrarea, funcţionarea şi implementarea sistemului naţional privind factura electronică RO e-Factura şi factura electronică în România, precum şi pentru completarea Ordonanţei Guvernului nr. 78/2000 privind omologarea, eliberarea cărţii de identitate a vehiculului şi certificarea autenticităţii vehiculelor rutiere în vederea introducerii pe piaţă, punerii la dispoziţie pe piaţă, înmatriculării sau înregistrării în România, precum şi supravegherea pieţei pentru acestea, în sensul Capitolului 1, termenii și expresiile de mai jos au următoarele semnificații:
c) emitent al facturii electronice – operatorul economic care emite factura electronică către destinatar şi o transmite în sistemul naţional privind factura electronică RO e-Factura;
d) destinatar al facturii electronice – operatorul economic, autoritatea contractantă, entitatea contractantă şi orice altă entitate care primeşte factura electronică însoţită de sigiliul electronic al Ministerului Finanţelor în sistemul naţional privind factura electronică RO e-Factura;
Sistemul e-Factura are 2 componente: obligația de a transmite facturile emise către clienți, în vigoare de la 1 ianuarie 2024 și obligația de a primi facturile de la furnizori prin e-Factura, în vigoare de la 1 iulie 2024.
- În acest sens, asociațiile de proprietari care emit facturi, ca urmare a existenței contractelor de închiriere a spațiilor comune sau când există un proprietar în asociație persoană juridică, au obligația conformării și înregistrării în sistemul RO e-Factura începând cu 01 ianuarie 2024.
Asociațiile de proprietari pot emite facturi electronice prin intermediul unui software de facturare online sau prin intermediul unui program de facturare instalat pe un computer. Pentru a transmite facturile electronice în sistemul RO e-Factura, asociațiile de proprietari trebuie să obțină un certificat digital calificat.
- Asociațiile de proprietari care doar primesc facturi de la furnizorii de utilități publice și de la alți furnizori sau prestatori de servicii, au obligația conformării și înregistrării în sistemul RO e-Factura începând cu 01 iulie 2024, termen până la care vor putea intra în posesia facturilor emise și în format PDF.
Atragem atenția că, începând cu data de 01 iulie 2024 doar documentul e-Factura poate fi considerat ca document original, care poate fi înregistrat în contabilitate, iar primirea și înregistrarea de către destinatari a unei facturi emise de operatori economici stabiliți în România, fără a fi transmisă prin sistemul național privind factura electronică RO e-Factura, constituie contravenție și se sancționează cu o amendă contravențională.
Informații suplimentare cu privire la sistemul național privind factura electronică RO e-Factura pot fi obținute prin următoarele modalități:
– accesând site-ul Ministerului Finanțelor, www.mfinante.gov.ro;
– accesând portalul Agenției Naționale de Administrare Fiscală, www.anaf.ro;
– telefonic, la Serviciul central de asistență contribuabili – Contact-center, la numărul de telefon: 031.403.91.60; – la structurile de asistență pentru contribuabili din cadrul organelor fiscale teritoriale.
Publicat în: 30 ian. 2024
În atenția administratorilor asociațiilor de proprietari
În atenția administratorilor asociațiilor de proprietari:
Vă reamintim că, în conformitate cu prevederile art.64, lit.10 și lit.11 din Legea nr.196/2018 privind înființarea, organizarea și funcționarea asociațiilor de proprietari și administrarea condominiilor
(10) atestatul este valabil 4 ani de la data emiterii și poate fi reînnoit în aceleași condiții în care a fost emis;
(11) expirarea, suspendarea sau retragerea atestatului determină automat imposibilitatea exercitării activității de administrare a condominiilor.
Publicat în: 30 ian. 2024
Taxe 2024
Prin H.C.L. nr.293/2023, republicată conform H.C.L. nr.893/2023 privind stabilirea impozitelor și taxelor locale precum și a taxelor speciale pentru anul 2024 s-au stabilit următoarele taxe:
– taxă pentru eliberarea atestatului de administrator condominiu, persoană fizică – 307 lei;
– taxă pentru eliberarea autorizației de administrator condominiu, persoană juridică – 369 lei.
Publicat în: 30 ian. 2024
Comunicat – în atenția asociațiilor de proprietari de pe raza municipiului Brașov racordate la sistemul public local de furnizare a energiei termice
Vă reamintim că potrivit OUG nr. 130/2022 pentru modificarea Legii nr. 121/2014 privind eficiența energetică, art. 10, alin. (5) în imobilele de tip condominiu racordate la sistemul de alimentare centralizată cu energie termică în sistem de distribuție orizontală este obligatorie montarea sistemelor de măsurare – repartitoare, până la 31.12.2023, pentru individualizarea consumurilor de energie pentru încălzire/răcire și apă caldă la nivelul fiecărui apartament sau spațiu cu altă destinație decât aceea de locuit.
Publicat în: 23 oct. 2023
Jurnal evenimente imobil-parte integrantă a Cărții tehnice a construcției
Publicat în: 27 apr. 2022
ADMINISTRATORI ATESTAȚI/AUTORIZAȚI
Administratori atestați persoane fizice - Legea 196/2018
Administratori persoane juridice autorizate
BAZA DE DATE ASOCIAȚII DE PROPRIETARI
FORMULARE
Registrul inventar
Registrul jurnal
Registrul pentru evidența fondului de penalizări
Registrul pentru evidența fondului de reparații
Registrul pentru evidența fondului de rulment
Registrul pentru evidența sumelor speciale
Situația soldurilor elementelor de activ și pasiv
Lista de plată a cotelor de contribuție la cheltuielile asociației de proprietari