Anunț concurs
Primăria Municipiului Brașov
Concurs: 16-01-2025 ora 12:00
Dată limită depunere dosar: 23.12.2024
Dată probă scrisă: 16.01.2025 ora 12:00
CONCURS
Primăria Municipiului Braşov, cu sediul în Braşov, Bulevardul Eroilor nr. 8, organizează în baza art. VII, alin. (2) din O.U.G. nr. 115/2023 și art. VII alin. (7)/XI din O.U.G. nr. 121/2023 pentru modificarea și completarea Codului administrativ, concurs de recrutare pentru ocuparea pe perioadă nedeterminată, cu durată normală a timpului de muncă de 8 ore/zi, respectiv 40 ore/săptămână, a funcţiei publice de execuție vacante de:
Inspector, clasa I, grad profesional superior din cadrul Serviciului Investiții – Direcția Tehnică (ID post 437547)
Condiţiile de desfăşurare:
Data organizării:
- probei suplimentare de testare a competențelor specifice în domeniul tehnologiei informației - nivel de bază: 14.01.2025, ora 10,00 la sediul Primăriei Municipiului Braşov, Bulevardul Eroilor nr. 8,
- probei scrise: 16.01.2025, ora 12,00 la sediul Primăriei Municipiului Braşov, Bulevardul Eroilor nr. 8
- interviului: data şi ora susținerii interviului se va afișa pe www.brasovcity.ro și la sediul Primăriei Municipiului Braşov, Bulevardul Eroilor nr. 8 odată cu afișarea rezultatelor probei scrise.
- data limită până la care se pot depune dosarele de înscriere: în termen de 20 de zile calendaristice de la data publicării anunţului, respectiv în perioada 04.12.2024 – 23.12.2024.
- data publicării anunţului: 04.12.2024
Condiţii pentru ocuparea funcției publice:
- să îndeplinească condiţiile prevăzute de art. 465 din O.U.G nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare;
- să îndeplinească condiţia de studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă
în domeniul fundamental (DFI):
- ştiinţe inginereşti,
- ramura de știință (RSI) – inginerie civilă, domeniul de licenţă (DL) - inginerie civilă;
- ramura de știință (RSI) – inginerie electrică, electronică și telecomunicații, domeniul
de licenţă (DL) – inginerie electrică;
-ramura de știință (RSI) – ingineria transporturilor, domeniul de licență (DL) –
ingineria transporturilor;
- ramura de știință (RSI) – inginerie mecanică, mecatronică, inginerie industrială și management: - domeniul de licenţă (DL) – inginerie mecanică;
- domeniul de licenţă (DL) – inginerie și management;
- științe sociale – ramura de știință (RSI) – științe economice;
- cunoștințe de operare pe calculator - nivel de bază, pentru care se va organiza probă suplimentară;
- vechime minimă în specialitatea studiilor 7 ani.
Bibliografia/tematica:
1. Constituția României, republicată
- cu tematica Constituția României, republicată
2. Ordonanța Guvernului nr. 137/2000 privind prevenirea și sancționarea tuturor formelor de discriminare, republicată, cu modificările și completările ulterioare
- cu tematica Ordonanța Guvernului nr. 137/2000 privind prevenirea și sancționarea tuturor formelor de
discriminare, republicată, cu modificările și completările ulterioare
3. Legea nr. 202/2002 privind egalitatea de șanse și de tratament între femei și bărbați, republicată, cu
modificările și completările ulterioare
- cu tematica Legea nr. 202/2002 privind egalitatea de șanse și de tratament între femei și bărbați,
republicată, cu modificările și completările ulterioare
4. Partea I, titlul I şi titlul II ale părții a II- a, titlul I al părții a IV- a, titlul I şi II ale părţii a VI- a din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare
- cu tematica Partea I, titlul I şi titlul II ale părții a II- a, titlul I al părții a IV- a, titlul I şi II ale părţii a VI- a din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare.
5. H.G. nr. 343/2017 pentru modificarea H.G. nr. 273/1994 privind aprobarea Regulamentului de recepție a lucrărilor de construcții și instalații aferente acestora;
- cu tematica: integral
6. H.G. nr. 907/2016 privind etapele de elaborare şi conţinutul-cadru al documentaţiilor tehnico-economice aferente obiectivelor/proiectelor de investiţii finanţate din fonduri publice, cu modificările și completările ulterioare;
- cu tematica: integral
Atribuții stabilite în fișa postului, precum și alte date necesare desfășurării concursului:
Atribuţiile postului*6):
- intocmeste propunerile si fundamentarea bugetului pentru planul de investitii al municipalitatii pe termen scurt si mediu si face demersurile necesare pentru aprobarea lor
- face propuneri şi ţine evidenţa tuturor lucrărilor de investiţii şi reparaţii curente la obiectivele din sistemul propriu de investiţii care i-au fost repartizate de către superiorii ierarhici
- Face propuneri pentru lucrări de reparaţii curente la unităţile de învăţământ preuniversitar din Municipiul Braşov derulate prin bugetul local în funcţie de solicitările acestora
- întocmeşte formele necesare pentru obţinerea avizelor necesare realizării obiectivelor din planul propriu de investiţii
- întocmeşte toate documentele necesare finanţării obiectivelor de investiţie până la operaţiunile de plată şi lichidare a cheltuielilor
- supune aprobării comisiilor de specialitate si Consiliului Local indicatorii tehnico-economici ai fiecărei investiţii în parte, înainte de începerea implementării lor
- urmăreşte îndeplinirea hotărârilor CL şi a Dispozitiilor de Primar aferente serviciului şi/sau repartizate serviciului
- întocmeşte pentru obiectivele de investiţii şi reparaţii, inclusiv studii şi proiecte sau altele asimilate acestora aprobate pentru anul în curs, aferente serviciului: tema de proiectare, caietele de sarcini, referatele, propunerile si angajamentele bugetare în vederea încheierii Contractelor, respectiv a actelor adiţionale la Contractele încheiate în cadrul serviciului
- participă în comisiile de licitaţii privind lucrările de investiţii şi a celor asimilate acestora aprobate pentru anul în curs
- face demersurile necesare pentru actualizarea documentaţiilor şi a devizelor generale de câte ori acest lucru se impune
- Urmăreşte derularea şi implementarea fizica, valorică şi la termen a contractelor de produse/servicii/lucrări de la semnarea contractului până la recepţia finală, după caz, cu respectarea parametrilor de performanţă stabiliţi prin caietele de sarcini, studii, proiecte şi contracte;
- după adjudecarea lucrărilor şi încheierea contractelor pentru executarea lucrărilor urmăreşte şi ia măsurile necesare pentru respectarea termenelor contractuale şi a celorlalte clauze din contract
- întocmeşte formele necesare şi predă amplasamentele pentru obiectivele noi de investiţii
- ţine evidenţa tuturor documentaţiilor pe faze de execuţie atât a celor executate cât şi a celor în curs de execuţie sau neatacate
- urmăreşte pe teren stadiul fizic şi valoric al realizării fiecărei investiţii în parte
- colaborează permanent cu, furnizorul, prestatorul, consultantul, constructorul, dirigintele de şantier, proiectantul, luând operativ măsurile ce se impun, privind executarea contractelor, receptii partiale, verificari ale lucrărilor, etc.
- verifică şi confirmă actele de decontare privind efectuarea plăţilor aferente investiţiilor proprii, după caz, intocmeşte angajamentele bugetare şi ordonanţările aferente plăţilor
- organizează în conformitate cu prevederile legale recepţia investiţiilor atât la terminarea lucrărilor cât şi recepţiile finale, urmăreşte realizarea remedierilor cuprinse în P.V. menţionate
- întocmeşte şi ţine la zi “fişa obiectivului de investiţie” pentru obiectivele repartizate pentru lucrările repartizate şi finalizate răspunde de întocmirea “cărţii tehnice a construcţiei” şi o predă (după caz) sau o arhivează corespunzător
- colaborează cu alte servicii sau cu instituţii externe în vederea implementării proiectelor aprobate în lista de investiţii
- întocmeşte rapoarte periodice privind stadiul investiţiei pe parcursul realizării lucrărilor, mediază eventualele divergenţe între beneficiar şi celelalte părţi contractante
- răspunde de corectitudinea datelor transmise şi a situaţiilor întocmite
- aplică permenent legislaţia în vigoare ce are legătură cu domeniul de activitate al serviciulu şi întocmeşte toate documentele necesare bunei derulări a activităţii specifice
- urmăreşte păstrarea şi respectiv predarea spre arhivare a actelor conform dispoziţiilor în vigoare
- rezolvă sesizările, petiţiile , reclamaţiile etc., specifice activităţii serviciului cu celeritate sau în termenele legale, după caz;
- respecta normele privind circulaţia actelor şi documentelor în cadrul direcţiei şi în relaţiile cu celelalte compartimente ale Primăriei;
respecta termenele prevăzute de lege de întocmire a referatelor de specialitate şi a proiectelor de hotărâre ce se înaintează spre analiză şi decizie plenului Consiliului Local, în termenele legale;
- realizează oricare atribuţie dispusă de şefii ierarhici superiori, potrivit pregătirii profesionale şi a atribuţiilor şi sarcinilor de serviciu, răspunzând de îndeplinirea corespunzătoare a acestora, în termene date;
În îndeplinirea atribuţiilor funcţiei pe care o ocupă:
- Va respecta prevederile “Codului de conduită”,
- Va respecta prevederile “Regulamentului de ordine interioară”,
- Va respecta prevederile sistemului de management integrat implementat
- Va avea un comportament bazat pe respect, corectitudine şi amabilitate şi nu va aduce atingere onoarei, reputaţiei şi demnităţii persoanelor din cadrul instituţiei, precum şi persoanelor cu care intra în legatură în exercitarea funcţiei, prin întrebuinţarea unor expresii jignitoare;
- Va participa la programele de perfecţionare şi va acţiona continuu pentru îmbunătăţirea cunoştinţelor profesionale;
- Respectă normele legale pe linie de P.S.I. şi S.SM.
- Atribuţii Specifice:
- Pregatirea, derularea, implementarea precum si gestionarea eficienta a fondurilor pentru proiectele cu finantare din bugetul local, bugetul de stat şi din fonduri nerambursabile. astfel:
- Elaborarea, participarea, centralizarea şi altele legate de obţinerea de fonduri nerambursabile şi/sau eventuale credite pentru promovarea unor obiective de investiţii;
- Solicitarea la organele centrale de fonduri necesare realizării unor obiective de investiţii majore;
- Iniţiere, pregătire şi depunere cerere de finanţare pregătire documentaţii necesare şi transmitere răspunsuri la clarificări pentru proiectele finanţate prin fonduri externe;
- Implementarea şi monitorizarea proiectelor cu diferite finanţări în baza contractelor de finanţare.
- Asigură raportarea postimplementare tinând permanent legătura cu finanţatorul pe întreaga perioadă de monitorizare a proiectului
- Urmăreşte derularea lucrărilor de investiții efectuate la unităţile din sistemul de învăţământ din Municipiul Braşov şi întocmeşte fişa unitaţii scolare.
- Răspunde de derularea obiectivelor de investiţii date prin Nota de Serviciu
Procedura de organizare și desfășurare a probei suplimentare de testare a competențelor specifice în domeniul tehnologiei informației și Anexa nr. 1 – Testare cunoștințe PC – nivel de bază – este afișată pe site-ul instituției, www.brasovcity.ro, la secțiunea Concursuri.
Modalitatea de înscriere la concurs:
Candidații vor depune dosarele de concurs (conținând documentele obligatorii prevăzute la art. 38 din Anexa nr.10 din O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare) în perioada 04.12.2024 – 23.12.2024.
Potrivit dispozițiilor art. VII alin.(17) din O.U.G. nr. 121/2023, dosarul de concurs se poate depune personal de către candidat, se poate transmite prin intermediul unui serviciu de curierat sau se poate transmite în format electronic, la adresa de e-mail: ru@brasovcity.ro .
Candidaţii care depun personal dosarul de concurs – documentele cuprinse în dosar, se prezintă în original, care se certifică pentru conformitatea cu originalul de către secretarul comisie de concurs la sediul Primăriei Municipiului Brașov, B-dul Eroilor nr. 8, camera 1 la Serviciul Centrul de Informaţii pentru Cetăţeni.
Dosarelor de concurs transmise de candidați la adresa de e-mail: ru@brasovcity.ro după terminarea programului de lucru al autorității sau instituției publice, dar în perioada de depunere a dosarelor de concurs, li se atribuie numărul de înregistrare în ziua lucrătoare următoare, iar dosarul de concurs este considerat ca fiind depus în termen.
Documentele care constituie dosarul de concurs se depun în copie, cu obligația candidatului de a prezenta secretarului comisiei de concurs originalele acestor documente, pentru certificare pentru conformitate cu originalul, până cel târziu la data desfășurării probei interviului, sub sancțiunea neemiterii actului administrativ de numire în funcția publică în cazul promovării concursului.
Fiecărui dosar de concurs i se atribuie un număr de înregistrare de la registratura Primăriei Municipiului Brașov- Serviciul Centrul de Informații pentru Cetățeni, care se utilizează pentru comunicarea rezultatelor probelor concursului de recrutare
Conform Legii nr. 9/ 2023, art.2, alin. (4), în cazul în care candidații prezintă copii legalizate acestea vor fi acceptate.
Verificarea eligibilității candidaților se realizează de către comisia de concurs, pe baza documentelor depuse de candidați, iar rezultatul se publică pe site-ul și la sediul instituției, în termen de 5 zile lucrătoare de la data expirării termenului de depunere a dosarelor de concurs.
Dosarul de concurs trebuie să conţină în mod obligatoriu următoarele documentele:
a)formularul de înscriere prevăzut la art. 137 lit b) din Anexa nr. 10 la O.U.G. nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare prin raportare la art. VII din O.U.G. nr. 121/2023;
b) copia cărții de identitate valabile;
c)copia actului doveditor emis de autoritățile competente, în cazul în care a intervenit schimbarea numelui consemnat în certificatul de naștere;
d)copia carnetului de muncă şi/sau a adeverinţei eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în muncă şi în specialitatea studiilor necesare pentru ocuparea postului deținut, potrivit prevederilor OUG nr. 57/2019, privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare,
e) copii ale diplomelor de studii sau echivalente, certificatelor și altor documente care atestă efectuarea unor specializări și perfecționări sau deținerea unor competențe specific, după caz;
f)copia adeverinţei care atestă starea de sănătate corespunzătoare, eliberată cu cel mult 6 luni anterior demarării etapei de selecție de către medicul de familie al candidatului și a avizului psihologic eliberat pe baza unei evaluări psihologice organizate prin intermediul unităților specializate acreditate în condițiile legii, valabil potrivit prevederilor legale;
g) cazierul judiciar;
h) declaraţia pe propria răspundere, prin completarea rubricii corespunzătoare din formularul de înscriere sau, adeverinţa care să ateste lipsa calităţii de lucrător al Securităţii sau colaborator al acesteia, în condițiile prevăzute de legislația specifică;
i) declarația pe propria răspundere, prin completarea rubricii corespunzătoare din formularul de înscriere, privind faptul că, în ultimii 3 ani, persoana nu a fost destituită sau nu i-a încetat contractual individual de muncă pentru motive disciplinare.
Cazierul judiciar poate fi înlocuit cu o declarație pe propria răspundere prin completarea rubricii corespunzătoare din formularul de înscriere. În acest caz, candidatul admis la proba de verificare a eligibilității și care nu a solicitat expres la înscrierea la concurs preluarea informațiilor direct de la autoritatea sau instituția publică competentă are obligația să completeze dosarul de concurs pe tot parcursul desfășurării etapei de selecție, dat nu mai târziu de data și ora organizării interviului, sub sancțiunea neemiterii actului administrative de numire în funcția publică. În situația în care, la înscrierea la concurs, candidatul solicit expres preluarea informațiilor direct de la autoritatea sau instituția publică competentă, extrasul de pe cazierul judiciar se solicit potrivit legii și producerii aprobate la nivel institutional.
Conform dispozițiilor art. VII alin. (15) din O.U.G. nr. 121/2023 coroborate cu cele ale art. 38 alin. (7) din Anexa 10 la O.U.G. nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare, modelul orientativ al adeverinței eliberate de angajator pentru perioada lucrată care atestă vechimea în muncă și în specialitatea studiilor este prevăzut la art. 137 lit. e) din anexa 10 la O.U.G. nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare.
Condiții de ocupare a unei funcții publice potrivit art. 465 din Codul administrativ
(1) Poate ocupa o funcţie publică persoana care îndeplineşte următoarele condiţii:
a) are cetăţenia română şi domiciliul în România;
b) cunoaşte limba română, scris şi vorbit;
c) are vârsta de minimum 18 ani împliniţi;
d) are capacitate deplină de exerciţiu;
e) este apt din punct de vedere medical şi psihologic să exercite o funcţie publică. Atestarea stării de
sănătate se face pe bază de examen medical de specialitate, de către medicul de familie, respectiv pe bază
de evaluare psihologică organizată prin intermediul unităţilor specializate acreditate în condiţiile legii;
f) îndeplineşte condiţiile de studii şi vechime în specialitate prevăzute de lege pentru ocuparea funcţiei
publice –( conform anuntului de concurs);
g) nu a fost condamnată pentru săvârşirea unei infracţiuni contra umanităţii, contra statului sau contra
autorităţii, infracţiuni de corupţie sau de serviciu, infracţiuni care împiedică înfăptuirea justiţiei, infracţiuni
de fals ori a unei infracţiuni săvârşite cu intenţie care ar face- o incompatibilă cu exercitarea funcţiei publice, cu excepţia situaţiei în care a intervenit reabilitarea, amnistia post- condamnatorie sau dezincriminarea faptei;
h) nu le- a fost interzis dreptul de a ocupa o funcţie publică sau de a exercita profesia ori activitatea în
executarea căreia a săvârşit fapta, prin hotărâre judecătorească definitivă, în condiţiile legii;
i) nu a fost destituită dintr- o funcţie publică sau nu i- a încetat contractul individual de muncă pentru
motive disciplinare în ultimii 3 ani;
j) nu a fost lucrător al Securităţii sau colaborator al acesteia, în condiţiile prevăzute de legislaţia specifică;
k) i s-a aplicat una dintre modalităţile de ocupare a funcţiilor publice prevăzute la art. 466 alin. (2).
Relații suplimentare se pot obține de la Serviciul Resurse Umane, telefon 0268405000, int. 331.
Persoană de contact: Stefan Erzsebet- referent de specialitate, e-mail: ru@brasovcity.ro.
Afișat în data de 04.12.2024, la sediul și pe site-ul Primăriei Municipiului Brașov: www.brasovcity.ro
DOCUMENTE ANEXATE / ETAPE CONCURS
FORMULARE ȘI PROCEDURI
FORMULARE
Adeverință vechime - model orientativ [ PDF ] [ DOC ] Model curriculum vitae [ PDF ] [ DOC ] Formular de înscriere [ PDF ] [ DOC ] Formular de inscriere - personal contractual [ PDF ] [ DOC ]
PROCEDURI
Testare cunoștințe PC - Nivel bază [ PDF ] Testare cunoștințe PC - Mediu [ PDF ] Testare cunoștințe PC - Nivel avansat [ PDF ] Procedură probă IT [ PDF ] Procedură limbi străine [ PDF ] Procedură probă suplimentară fizică [ PDF ]