Municipiul Braşov în calitate de lider de parteneriat și Direcția de Asistență Socială Brașov în calitate de partener (Beneficiar) au implementat proiectul “Planificare strategică și digitalizarea serviciilor sociale aflate în competența Direcției de Asistență Socială Brașov”, proiect cofinanţat din Fondul Social European prin Programul Operațional Capacitate Administrativă 2014-2020 (POCA), Cod SIPOCA 1185/MySMIS 2014+ 154612, Contract de finanţare nr. 705 din 09.05.2022 modificat cu actul adițional nr. 1/121820/22.08.2023, Axa prioritară 2 – Administrație publică și sistem judiciar accesibile și transparente, Obiectivul specific 2.1. Introducerea de sisteme și standarde comune în administrația publică locală ce optimizează procesele orientate către beneficiari în concordanță cu SCAP.
Obiectivul general al proiectului
Obiectivul general al proiectului: Cresterea capacității administrative la nivelul Municipiului Brașov prin introducerea unor mecanisme de planificare strategică și digitalizarea serviciilor sociale aflate în competența Direcției de Asistență Socială Brașov (DAS Brașov).
Obiective specifice ale proiectului
1. Îmbunătățirea procesului decizional, a planificării strategice și a execuției bugetare prin achiziția de studii și cercetări necesare actualizării strategiei sectoriale DAS Brașov.
2. Implementarea unitară a managementului calității prin certificarea Sistemului de management al calității ISO 9001 la nivelul DAS Brașov.
3. Optimizarea procedurilor administrative în domeniul serviciilor sociale oferite de DAS Brașov, în scopul reducerii birocrației pentru cetățeni.
Obiectivul general
Obiectivul general al proiectului îl constituie Cresterea capacității administrative la nivelul Municipiului Brașov prin introducerea unor mecanisme de planificare strategică și digitalizarea serviciilor sociale aflate în competența Direcției de Asistență Socială Brașov (DAS Brașov).
Rezultate finale în urma implementării proiectului
- Mecanisme și proceduri standard implementate la nivel local pentru fundamentarea deciziilor și planificarea strategică pe termen lung
Rezultat: Strategia de dezvoltare a serviciilor sociale din municipiul Brașov 2023 – 2033 a fost actualizată și a fost aprobată prin HCL nr. 721/2023.
Livrabile:
-
- Chestionare, avizate de achizitor, pentru realizarea studiilor;
- Studiul privind sănătatea și accesul la serviciile de asistență medicală/medico-socială;
- Studiul privind educația și accesul la serviciile de educație și formare pe toată durata vieții;
- Studiul privind stadiul de dezvoltare a serviciilor sociale din mun.Brașov;
- Studiul privind așezările informale și accesul la locuință a grupurilor vulnerabile în municipiul Brașov;
- Strategia de dezvoltarea a serviciilor sociale din municipiul Brașov pentru perioada 2023-2033.
- Sisteme de management al performanței și calității corelate cu Planul de acțiune în etape -implementat în administrația publică locală
Rezultat: Sistemul de management al calității ISO 9001 a fost certificat la nivelul DAS Brașov, obținându-se Certificatul ISO nr 12876/14.11.2023.
Livrabile:
-
- Raport de audit de diagnosticare privind analiza inițială a sistemului de management al calității la DIRECȚIA DE ASISTENȚĂ SOCIALĂ BRAȘOV in conformitate cu cerințele SR EN ISO 9001:2015.
- Programul de implementare și dezvoltare al sistemului de management al calității (SMC) care va include program de activități cu termene, durată și responsabilități pentru implementarea SMC.
- Domeniul de aplicare al SMC pentru DIRECȚIA DE ASISTENȚĂ SOCIALĂ BRAȘOV
- Declaraţia de politică şi angajamentul managementului în domeniul calităţii;
- Contextul organizației;
- Necesitățile și așteptările părților interesate;
- Lista proceselor;
- Harta proceselor;
- Manualul Calitatii;
- Proceduri de sistem si operationale pentru conformarea cu cerintele standardului ISO 9001:2015:
- Procedura de sistem Iniţierea, elaborarea, actualizarea şi arhivarea procedurilor documentate pe activități (actualizată).
- Procedura de sistem Managementul riscurilor și oportunităților (actualizată).
- Procedura de sistem Controlul informatiilor documentate.
- Lista obiectivelor generale în domeniul calității.
- Procedura de sistem Contextul Organizației.
- Procedura de sistem Auditul intern în domeniul calității.
- Procedura de sistem Planificarea și controlul proceselor.
- Procedura de sistem Controlul elementelor de iesire neconforme.
- Procedura de sistem Neconformitaţi şi acţiuni corective.
- Procedura de sistem Monitorizarea satisfacției beneficiarilor.
- Procedura de sistem Analiza SMC efectuată de conducere.
- Lista responsabilităților în domeniul sistemului de management al calității pentru pentru pentru funcții și niveluri relevante din cadrul DIRECȚIEI DE ASISTENȚĂ SOCIALĂ BRAȘOV;
- Plan de audit intern în domeniul calității.
- Raport de audit intern în domeniul calității la DIRECȚIA DE ASISTENȚĂ SOCIALĂ BRAȘOV in conformitate cu cerințele SR EN ISO 9001:2015.
- Planificarea analizei SMC (Sistemului de Managemet al Calității).
- Raportul analizei SMC.
- Proces-verbal al analizei SMC efectuată de management.
- Plan de măsuri pentru îmbunătățirea SMC.
- Concluzii privind conformitatea SM cu fiecare cerință a standardului ISO 9001:2015;
- Raport de audit;
- Proces verbal al ședinței de închidere a auditului nr. 28646/07.11.2023;
- Domenii de îmbunătățire;
- Certificat ISO nr 12876/14.11.2023.
- Proceduri simplificate pentru reducerea birocrației pentru cetățeni la nivel local, corelate cu Planul integrat de simplificare a procedurilor administrative pentru cetățeni implementate
Rezultat: Platformă integrată pentru servicii electronice partajate în domeniul asistenței sociale (platforma web, arhivare electronică, fluxuri de lucru cu documente, registratura electronică și management arhivă fizică de documente), care va furniza digital fluxurile de lucru în cadrul DAS Brașov și în cadrul instituțiilor partenere din domeniul asistenței sociale (platforma de servicii/ licența de utilizare pusă la dispoziție prin acord de colaborare).
Au fost realizate obiectivele și rezultatele proiectului, respectiv platforma integrată pentru servicii electronice partajate în domeniul asistenței sociale, în patru etape de implementare, care au fost finalizate cu livrabilele:
-
- Raport de activitate – etapa 1: ”Servicii de implementare componenta DAS;
- Raport de activitate – etapa 2: ”Servicii de implementare componente platforma instituții partenere servicii sociale”;
- Raport de activitate – etapa 3: ”Servicii de îmbunătățire a nivelului de cunoștințe și abilități ale personalului din instituții”;
- Raport de activitate – etapa 4: ”Servicii de realizare a implementării platformei integrate pentru servicii electronice partajate în domeniul asistenței sociale, respectiv realizarea obiectivelor și rezultatelor proiectului, inclusiv prestarea serviciilor de licențiere acces la platforma integrată pentru servicii electronice partajate în domeniul asistenței sociale”.
- Cunoștințe și abilități ale personalului din autoritățile și instituțiile publice locale îmbunătățite, în vederea sprijinirii măsurilor / acțiunilor vizate de Obiectivul Specific 2.1
Instruirea s-a desfășurat pe două componente: învățare teoretică și învățare practică.
De asemenea, programul de instruire a inclus și două module complementare, unul pe tema dezvoltării durabile și unul pe tema egalității de șanse.
Cunoștințele și competențele ce au făcut obiectul sesiunilor de instruire au fost:
-
- Să cunoască și să utilizeze identitatea electronică personală și profesională
- Cunoașterea conceptelor de autentificare simplă și autentificare in 2 factori
- Să știe să folosească semnătura electronică calificată
- Să cunoască regulile de securitate cibernetică
- Să cunoască conceptele de canale de comunicare electronică certificată
- Să știe să arhiveze electronic
- Să știe să îndosarieze electronic
- Să dețină cunoștințe despre confidențialitatea actelor și datelor din activitatea zilnică
- Să cunoască principiile înregistrării documentelor electronice și să le respecte
- Să știe să lucreze în mod colaborativ în spațiul digital
- Să cunoască și să respecte metodologia de completare a formularelor tipizate
- Să cunoască funcționalitățile principalelor aplicații de tip web browser existente (Chrome, Edge, Mozilla, Brave, Safari) atât pe dispozitivele fixe cât și pe cele mobile
- Să dețină cunoștințe de legislație specifica guvernanței spațiului digital
Rezultat: 35 de persoane din cadrul DAS au fost instruite în vederea îmbunătățirii cunoștințelor și competențelor acestora în domeniul managementului calității și procedurilor de lucru:
-
- 33 de persoane au absolvit cursul de manager procese managementul calității,
- 2 persoane au absolvit cursul de auditor în domeniul calității.
Valoarea totală a proiectului
Valoarea totală a proiectului (100% eligibil): 4.105.031,28 lei
Valoarea cofinanțării din Fondul Social European – maximum 98%: 4.022.930,66 lei, din care:
– 2.746.738,90 lei – maximum 98% din valoarea eligibilă a cheltuielilor efectuate de liderul de parteneriat;
– 1.276.191,76 lei – maximum 98% din valoarea eligibilă a cheltuielilor efectuate de partener.
Valoarea finanțării naționale: 82.100,6256 lei
Data de începere a proiectului
09.05.2022
Data finalizării
09.12.2023
Proiectul s-a implementat pe o perioadă de 19 luni.
Contractori implementare Contract de finanțare – LIDER PARTENERIAT, MUNICIPIUL BRAȘOV
- SC INTERMEDIA SERVICES TOP SRL
Obiect contract: „Servicii de materiale de informare și publicitate”
Contract de achiziție publică de servicii nr. 200/81579/12.07.2022 modificat cu actul adițional nr. 1/121820/22.08.2023
Valoarea contractată: 3.220,00 lei fără TVA
- SC ACONNECT SMART SOFTWARE SRL
Obiect contract: ”Servicii de realizare platformă integrată pentru servicii electronice”
Contract de achiziție publică de servicii nr. 190/87441/15.06.2023 modificat cu actul adițional nr. 1/146050/09.10.2023
Valoarea contractată: 2.150.000,00 lei lei fără TVA
- SC ATHOS TOTAL CONSULTING SRL
Obiect contract: „Servicii de consultanță asupra procesului de digitalizare DAS”
Contract de achiziție publică de servicii nr. 229/109935/14.09.2022 modificat cu actele adiționale nr. 1/121830/22.08.2023 și nr. 2/174668/06.12.2023
Valoarea contractată: 124.000,00 lei fără TVA
- SC IPORO COM SRL
Obiect contract: ”Servicii pentru evenimente – catering”
Comanda nr. 170018 / 24.11.2023
Valoarea contractată: 1.746,60 lei fără TVA
Contractori implementare Contract de finanțare – PARTENER, DIRECȚIA DE ASISTENȚĂ SOCIALĂ BRAȘOV
- SC CC SAS SRL
Obiect contract: „Servicii de actualizare Strategie de dezvoltare a serviciilor sociale”
Contract de achiziție publică de servicii nr. 102/99234/17.10.2022 modificat cu actul adițional nr. 1/22422/28.02.2023, actul adițional nr. 2/48589/21.04.2023, actul adițional nr. 3/62991/31.05.2023, actul adițional nr.4/88439/08.08.2023, actul adițional nr.5/118210/27.10.2023.
Valoarea contractată: 835.000,00 lei fără TVA
- SC TQM CONSULTING SRL
Obiect contract: „Servicii de consultanță în domeniul managementului calității”
Contract de achiziție publică de servicii nr. 81/80224/18.07.2023 modificat cu actul adițional actul adițional nr. nr.1/99150/11.09.2023.
Valoarea contractată: 18.000,00 lei fără TVA
- SC SRAC CERT SRL
Obiect contract: „Servicii de certificare în domeniul managementului calității”
Contract de achiziție publică de servicii nr. 119/115412/20.10.2023
Valoarea contractată: 14.430,00 lei fără TVA
- Asocierea SC UNICERT EAE SRL și SC DALET&DD TOURS SRL.
Obiect contract: „Servicii de instruire”
Contract de achiziție publică de servicii nr.91/90179/16.08.2023 modificat cu actul adițional nr.1/99286/11.09.2023.
Valoarea contractată: 105.403,90 lei fără TVA
- SC SAFETY TECHNOLOGY SRL
Obiect contract: „Echipamente IT”
Contract de achiziție publică de produse nr. 127/119614/31.10.2023.
Valoarea contractată: 93.780,00 lei fără TVA
Date contact beneficiar
Municipiul Braşov – lider de parteneriat, B-dul Eroilor nr.8, Brașov, tel: 0268.416550 înt.140/197, e-mail dtise@brasovcity.ro;
Direcția de Asistență Socială Brașov – partener, Str. Panselelor nr.23, Brașov, tel: 0368 469 995, e-mail dasbv@dasbv.ro
„Proiect cofinanțat din Fondul Social European, prin Programul Operațional Capacitate Administrativă 2014-2020”
Conţinutul acestui material nu reprezintă în mod obligatoriu poziţia oficială a Uniunii Europene sau a Guvernului României.