Anunț concurs
Primăria Municipiului Brașov
Concurs: 11-07-2024 ora 12:00
Dată limită depunere dosar: 26.06.2024 ora 16:00
Dată probă scrisă: 11.07.2024 ora 12:00
CONCURS
Primăria Municipiului Braşov, cu sediul în Braşov, Bulevardul Eroilor nr. 8, organizează în baza art. VII din O.U.G. nr. 115/2023 - alin. (2) lit. a) și art. VII alin. (7)/XI/XII din O.U.G. nr. 121/2023 pentru modificarea și completarea Codului administrativ, concurs de recrutare pentru ocuparea pe perioadă nedeterminată, cu durată normală a timpului de muncă de 8 ore/zi, respectiv 40 ore/săptămână, a funcţiei publice de execuție vacante de:
Inspector, clasa I, grad profesional superior din cadrul Serviciului Centrul de Informații pentru Cetățeni (184575)
Condiţiile de desfăşurare:
Data organizării:
- probei suplimentare de testare a competențelor specifice în domeniul tehnologiei informației - nivel de bază: 09.07.2024, ora 10,00 la sediul Primăriei Municipiului Braşov, Bulevardul Eroilor nr. 8,
- probei scrise: 11.07.2024, ora 12,00 la sediul Primăriei Municipiului Braşov, Bulevardul Eroilor nr. 8
- interviului: data şi ora vor fi comunicate ulterior la afişarea rezultatelor probei scrise, la sediul Primăriei Municipiului Braşov, Bulevardul Eroilor nr. 8
- data limită până la care se pot depune dosarele de înscriere: în termen de 20 de zile calendaristice de la data publicării anunţului, respectiv în perioada 07.06.2024 – 26.06.2024, la sediul Primăriei Municipiului Braşov din Bulevardul Eroilor nr. 8, la Centrul de Informaţii pentru Cetăţeni, camera nr. 1.
- data publicării anunţului: 07.06.2024
Condiţii de participare:
- să îndeplinească condiţiile prevăzute de art. 465 din O.U.G nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare;
- să îndeplinească condiţia de Studii universitare de licență absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă,
- vechime minimă în specialitatea studiilor – 7 ani;
- cunoștințe de operare pe calculator, MS Office - nivel de bază, pentru care se va organiza probă suplimentară.
Bibliografia/tematica:
1. Constituția României, republicată
cu tematica Constituția României, republicată
2. Ordonanța Guvernului nr. 137/2000 privind prevenirea și sancționarea tuturor formelor de
discriminare, republicată, cu modificările și completările ulterioare
cu tematica Ordonanța Guvernului nr. 137/2000 privind prevenirea și sancționarea tuturor formelor de
discriminare, republicată, cu modificările și completările ulterioare
3. Legea nr. 202/2002 privind egalitatea de șanse și de tratament între femei și bărbați, republicată, cu
modificările și completările ulterioare
cu tematica Legea nr. 202/2002 privind egalitatea de șanse și de tratament între femei și bărbați,
republicată, cu modificările și completările ulterioare
4. Partea I, titlul I şi titlul II ale părții a II- a, titlul I al părții a IV- a, titlul I şi II ale părţii a VI- a, Partea a III-a din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare
cu tematica - Partea I, titlul I şi titlul II ale părții a II- a, titlul I al părții a IV- a, titlul I şi II ale părţii a VI- a, partea a III- a din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare,
5. Ordonanța Guvernului nr. 27 din 30 ianuarie 2002 privind reglementarea activității de soluționare a
petițiilor, actualizată, cu modificările și completările ulterioare,
cu tematica - integral
6. H.C.L. nr. 703/28.11.2005, republicată conform H.C.L. nr. 243/25.04.2024 - privind înregistrarea
vehiculelor pentru care potrivit legii nu există obligativitatea înmatriculării
cu tematica – integral
Atribuții stabilite în fișa postului, precum și alte date necesare desfășurării concursului:
1.Pune în executare legile şi celelalte acte normative în vigoare.
2.Oferă informaţii cu privire la activitatea şi documentele emise de Direcția Tehnică, astfel:
- stadiul de soluționare a documentelor înregistrate pe domeniul de activitate, cu condiția prezentării
actului de identitate de către solicitant;
- pune la dispoziția cetățenilor fluturaşii informativi care conțin informații cu privire la actele necesare
obținerii documenteor specifice şi formularele tip, valoarea taxelor necesare obţinerii documentelor emise
de Direcția Tehnică (acolo unde este cazul).
3.Îndrumă cetăţenii către compartimentele de specialitate în vederea obţinerii de informaţii detaliate care
depăşesc competenţa structurii de asistenţă.
4.Îndrumă cetăţenii către instituţia competentă atunci când problema nu intră în aria de competență a
primăriei.
5.Înregistrează documentele adresate Direcției Tehnice în aplicația informatică INFOCET- modul
registratură, aplică ştampila de înregistrare şi codul de bare generat de aplicaţia informatică.
6.Eliberează un bon pe care se aplică ştampila de înregistrare, completat cu:
- numărul de înregistrare generat de aplicaţia informatică;
- codul web;
- date de identificare solicitant.
7.Aplică ştampila de înregistrare şi codul web, fără a mai elibera bon, pe exemplarul petentului, în cazul în
care se prezintă și al doi-lea exemplar.
8. Transmite spre competentă soluţionare documentele înregistrate în ziua anterioară pentru Direcția
Tehnică, pe bază de borderou de predare- primire (semnat pentru predare de către funcţionarul Centrului
de Informaţii pentru Cetăţeni, iar pentru primire de către persoana desemnată de compartimentul de
specialitate), zilnic, în intervalul 8:00-8:30.
9.Verifică, întocmeşte, semnează și eliberează pe loc permise de liberă trecere cu valabilitate zilnică,
acorduri de ocupare a domeniului public cu M.C. și S.M. și Cardurile- legitimație pentru persoanele cu
handicap.
10. Înregistrează, radiază și eliberează pe loc talonul și plăcuțele de înmatriculare pentru vehiculele pentru
care potrivit legii nu există obligativitatea înmatriculării.
11. Ține evidența Registrului de înregistrare, înmatriculare și radiere a vehiculelor pentru care potrivit legii
nu există obligativitatea înmatriculării.
12. Întocmeşte răspunsurile la petiţiile adresate Serviciului Centrul de Informaţii pentru Cetăţeni, repartizate
prin rezoluţia superiorului ierarhic.
13.Răspunde de arhivarea corespunzătoare a documentelor emise.
14.Răspunde de gestionarea şi aplicarea ştampilei pentru înregistrarea documentelor. Zilnic actualizează
ştampila de înregistrare (dată/lună/an).
15.Participă la elaborarea raportului anual al primăriei.
16.În vederea fluidizării activităţii Serviciului Centrul de Informaţii pentru Cetăţeni, în perioadele de
aglomeraţie, preia şi înregistrează documente în programul de registratură “Managementul documentului” adresate altor compartimente de specialitate din cadrul instituţiei, fără a verifica anexele aferente, folosind propria ștampilă de înregistrare. Ulterior, predă documentele înregistrate inspectorului care are responsabilitatea înregistrării respectivelor documente.
17. Gestionează contractele de achiziționare a taloanelor și a plăcuțelor de înmatriculare pentru vehiculele
pentru care potrivit legii nu există obligativitatea înmatriculării.
Obligaţii
1. Răspunde de îndeplinirea cu profesionalism a atribuțiilor ce îi revin prin fișa postului și de rezolvarea
lucrărilor, la termenele și la nivelul calitativ prevăzut de actele normative în vigoare sau de cerințele
specifice oricărei lucrări.
2. Anunță oricare acte sau fapte care împiedică realizarea corectă și la timp a sarcinilor de serviciu și aduce
la cunoștința șefului ierarhic superior problemele apărute în desfășurarea activității.
3. Răspunde de păstrarea secretului datelor și informațiilor cu caracter confidențial deținute sau la care are
acces ca urmare a îndeplinirii atribuțiilor de serviciu.
4. Răspunde de păstrarea bunurilor și valorilor, aparținând instituției, primite în folosință sau în
administrare.
5. Nu părăsește locul de muncă cu documente de serviciu și/sau alte bunuri aparținând instituției, decât în
acele situații în care scopul este de a îndeplini o sarcină de serviciu, conform atribuțiilor stabilite prin fișa
postului și numai cu aprobarea șefului ierarhic superior.
6. Respectă programul de lucru, se pontează pentru prezență la începerea și terminarea programului de
lucru.
7. Cunoaște și respectă prevederile actelor normative în vigoare aplicabile la nivelul structurii postului,
Regulamentului de utilizare a sistemelor de aplicaţii informatice, Regulamentului de organizare și
funcționare, Regulamentului intern, Codului de conduită a funcționarilor publici și a deciziilor interne cu
impact asupra activității proprii.
8. Cunoaște și respectă prevederile sistemului de management integrat implementat.
9. Cunoaște și respectă prevederile sistemului de control intern managerial implementat.
10. Cunoaște aplicațiile informatice necesare desfășurării activității, precum și modificările ulterioare aduse
acestora și le utilizează în mod corect.
11. Dă dovadă de disciplină atât în relaţiile cu cetăţenii, cât şi în cadrul instituţiei în care îşi desfăşoară
activitatea.
12. Este calm, politicos şi respectuos pe întreaga perioadă de realizare a relaţiei cu publicul.
13. Manifestă o atitudine pozitivă şi răbdare în relaţia cu cetăţeanul.
14. Foloseşte un limbaj adecvat şi corect din punct de vedere gramatical.
15. Monitorizează constant diverse surse de informaţii: documente oficiale (Monitorul Oficial, Legis,
hotărâri ale Consiliului Local, dispoziţii de Primar etc.) reviste de specialitate, pagini web ale instituţiilor
publice şi presă.
16. Se preocupă permanent în vederea perfecţionării profesionale.
17. Întrerupe activitatea cu publicul numai în situaţia folosirii de către cetăţean a unui limbaj trivial, a
formulării de ameninţări la adresa sa ori a utilizării de către cetăţean a violenţei verbale/fizice.
18. Înlocuieşte colegul de serviciu cu aceleaşi atribuţii sau la nevoie oricare angajat din cadrul serviciului,
atunci cand se află în concediu de odihnă, fără plată, concediu medical sau orice alt motiv care necesită
absenţa de la serviciu, la dispozitia superiorului ierarhic.
19. Duce la îndeplinire orice alte dispoziţii primite în scris de la superiorii ierarhici.
Procedura de organizare și desfășurare a probei suplimentare de testare a competențelor specifice în domeniul tehnologiei informației și Anexa nr. 1 – Testare cunoștințe PC – nivel de bază – este afișată pe site-ul instituției, www.brasovcity.ro, la secțiunea Concursuri.
Candidaţii vor depune dosarele de înscriere cu documentele obligatorii prevăzute la art. 38 în Anexa nr. 10 din O.U.G nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare în termen de 20 de zile calendaristice de la data publicării anunţului, respectiv în perioada 07.06.2024 – 26.06.2024, la Centrul de Informaţii pentru Cetăţeni din cadrul Primăriei Municipiului Braşov - camera nr. 3, la sediul din Braşov - Bulevardul Eroilor nr.8.
Dosarul de înscriere la concurs trebuie să conţină în mod obligatoriu următoarele documentele:
a)formularul de înscriere prevăzut la art. 137 lit b) din Anexa nr. 10 la O.U.G. nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare prin raportare la art. VII din O.U.G. nr. 121/2023;
b) copia cărții de identitate valabile;
c)copia actului doveditor emis de autoritățile competente, în cazul în care a intervenit schimbarea numelui consemnat în certificatul de naștere;
d)copia carnetului de muncă şi/sau a adeverinţei eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în muncă şi în specialitatea studiilor necesare pentru ocuparea postului deținut, potrivit prevederilor OUG nr. 57/2019, privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare,
e) copii ale diplomelor de studii sau echivalente, certificatelor și altor documente care atestă efectuarea unor specializări și perfecționări sau deținerea unor competențe specific, după caz;
f)copia adeverinţei care atestă starea de sănătate corespunzătoare, eliberată cu cel mult 6 luni anterior demarării etapei de selecție de către medicul de familie al candidatului și a avizului psihologic eliberat pe baza unei evaluări psihologice organizate prin intermediul unităților specializate acreditate în condițiile legii, valabil potrivit prevederilor legale;
g) cazierul judiciar;
h) declaraţia pe propria răspundere, prin completarea rubricii corespunzătoare din formularul de înscriere sau, adeverinţa care să ateste lipsa calităţii de lucrător al Securităţii sau colaborator al acesteia, în condițiile prevăzute de legislația specifică;
i) declarația pe propria răspundere, prin completarea rubricii corespunzătoare din formularul de înscriere, privind faptul că, în ultimii 3 ani, persoana nu a fost destituită sau nu i-a încetat contractual individual de muncă pentru motive disciplinare.
Pentru funcțiile publice de conducere, dosarul de concurs include și copia diplomei de master în domeniul administrației publice, management sau în specialitatea studiilor necesare ocupării funcției publice sau a diplomei conform prevederilor art. 57 alin. (2) din Legea nr. 199/2023, cu modificările și completările ulterioare.
Cazierul judiciar poate fi înlocuit cu o declarație pe propria răspundere prin completarea rubricii corespunzătoare din formularul de înscriere. În acest caz, candidatul admis la proba de verificare a eligibilității și care nu a solicitat expres la înscrierea la concurs preluarea informațiilor direct de la autoritatea sau instituția publică competentă are obligația să completeze dosarul de concurs pe tot parcursul desfășurării etapei de selecție, dat nu mai târziu de data și ora organizării interviului, sub sancțiunea neemiterii actului administrative de numire în funcția publică. În situația în care, la înscrierea la concurs, candidatul solicit expres preluarea informațiilor direct de la autoritatea sau instituția publică competentă, extrasul de pe cazierul judiciar se solicit potrivit legii și producerii aprobate la nivel institutional.
Conform dispozițiilor art. VII alin. (15) din O.U.G. nr. 121/2023 coroborate cu cele ale art. 38 alin. (7) din Anexa 10 la O.U.G. nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare, modelul orientativ al adeverinței eliberate de angajator pentru perioada lucrată care atestă vechimea în muncă și în specialitatea studiilor este prevăzut la art. 137 lit. e) din anexa 10 la O.U.G. nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare.
Potrivit dispozițiilor art. VII alin.(17) din O.U.G. nr. 121/2023, dosarul de concurs se poate depune personal de către candidat, se poate transmite prin intermediul unui serviciu de curierat sau se poate transmite în format electronic, la adresa de e-mail indicată de autoritatea sau instituția publică în anunțul de concurs. Dosarelor de concurs transmise de candidați la adresa de e-mail indicată de autoritatea sau instituția publică în anunțul de concurs după terminarea programului de lucru al autorității sau instituției publice, dar în perioada de depunere a dosarelor de concurs, li se atribuie numărul de înregistrare în ziua lucrătoare următoare, iar dosarul de concurs este considerat ca fiind depus în termen.
Documentele care constituie dosarul de concurs se depun în copie, cu obligația candidatului de a prezenta secretarului comisiei de concurs originalele acestor documente, pentru certificare pentru conformitate cu originalul, până cel târziu la data desfășurării probei interviului, sub sancțiunea neemiterii actului administrativ de numire în funcția publică în cazul promovării concursului.
Condiții de ocupare a unei funcții publice potrivit art. 465 din Codul administrativ
(1) Poate ocupa o funcţie publică persoana care îndeplineşte următoarele condiţii:
a) are cetăţenia română şi domiciliul în România;
b) cunoaşte limba română, scris şi vorbit;
c) are vârsta de minimum 18 ani împliniţi;
d) are capacitate deplină de exerciţiu;
e) este apt din punct de vedere medical şi psihologic să exercite o funcţie publică. Atestarea stării de
sănătate se face pe bază de examen medical de specialitate, de către medicul de familie, respectiv pe bază
de evaluare psihologică organizată prin intermediul unităţilor specializate acreditate în condiţiile legii;
f) îndeplineşte condiţiile de studii şi vechime în specialitate prevăzute de lege pentru ocuparea funcţiei
publice –( conform anuntului de concurs);
g) dovedeşte prin certificat sau, după caz, prin alt tip de document absolvirea unei perfecţionări sau
specializări stabilite expres de lege pentru ocuparea unor funcţii publice;
g indice 1) are cunoştinţe teoretice în domeniul tehnologiei informaţiei, nivel utilizator începător; (nu se
aplică funcţiilor publice vacante şi temporar vacante care se ocupă prin concurs organizat în condiţiile
prevăzute la art. VII şi art. XV din OUG nr. 121/2023)
g indice 2) îndeplineşte condiţia de ocupare a postului referitoare la obţinerea unui aviz sau a unei
autorizaţii, în condiţiile legii, în situaţia în care pentru funcţia publică respectivă este prevăzută ca
obligatorie această condiţie de ocupare a postului, justificată de îndeplinirea unor atribuţii care necesită un
astfel de aviz sau autorizaţie;
h) nu a fost condamnată pentru săvârşirea unei infracţiuni contra umanităţii, contra statului sau contra
autorităţii, infracţiuni de corupţie sau de serviciu, infracţiuni care împiedică înfăptuirea justiţiei, infracţiuni
de fals ori a unei infracţiuni săvârşite cu intenţie care ar face- o incompatibilă cu exercitarea funcţiei publice,
cu excepţia situaţiei în care a intervenit reabilitarea, amnistia post- condamnatorie sau dezincriminarea
faptei;
i) nu le- a fost interzis dreptul de a ocupa o funcţie publică sau de a exercita profesia ori activitatea în
executarea căreia a săvârşit fapta, prin hotărâre judecătorească definitivă, în condiţiile legii;
j) nu a fost destituită dintr- o funcţie publică sau nu i- a încetat contractul individual de muncă pentru
motive disciplinare în ultimii 3 ani;
k) nu a fost lucrător al Securităţii sau colaborator al acesteia, în condiţiile prevăzute de legislaţia
specifică;
l) i s-a aplicat una dintre modalităţile de ocupare a funcţiilor publice prevăzute la art. 466 alin. (2).
(2) Condiţia de ocupare a funcţiei publice prevăzută la alin. (1) lit. g2) se îndeplineşte în termenele şi
condiţiile prevăzute de legislaţia specifică.
(3) Pentru ocuparea funcţiilor publice de conducere, candidaţii trebuie să fie absolvenţi cu diplomă ai
studiilor universitare de master în domeniul administraţiei publice, management sau în specialitatea
studiilor necesare ocupării funcţiei publice sau cu diplomă echivalentă conform prevederilor art. 57 alin. (2) din Legea nr. 199/2023.
Persoana de contact: d-na Mihai Adina-Mihaela – inspector, Serviciul Resurse Umane;
Tel: 0268/416550, int. 333, fax: 0268/473981, e-mail: adina.mihai@brasovcity.ro.
DATA AFIŞĂRII ANUNŢULUI : 07.06.2024
DOCUMENTE ANEXATE / ETAPE CONCURS
FORMULARE ȘI PROCEDURI
FORMULARE
Adeverință vechime - model orientativ [ PDF ] [ DOC ] Model curriculum vitae [ PDF ] [ DOC ] Formular de înscriere [ PDF ] [ DOC ] Formular de inscriere - personal contractual [ PDF ] [ DOC ]
PROCEDURI
Testare cunoștințe PC - Nivel bază [ PDF ] Testare cunoștințe PC - Mediu [ PDF ] Testare cunoștințe PC - Nivel avansat [ PDF ] Procedură probă IT [ PDF ] Procedură limbi străine [ PDF ] Procedură probă suplimentară fizică [ PDF ]