Anunț concurs
Primăria Municipiului Brașov
Concurs: 07-10-2024 ora 12:00
Dată limită depunere dosar: 23.09.2024
Dată probă scrisă: 07.10.2024 ora 12:00
CONCURS
Primăria Municipiului Braşov cu sediul in Braşov, Bulevardul Eroilor nr. 8, organizează în baza art. VII alin. (2) lit. a) din O.U.G. nr. 115/2023 și art. VII alin. (7)/XI din O.U.G. nr. 121/2023 pentru modificarea și completarea Codului administrativ, concurs de recrutare pentru ocuparea pe perioadă nedeterminată, cu durata normală a timpului de muncă de 8 ore/zi, respectiv 40 ore/săptămână, a funcţiei publice de execuţie vacante de consilier clasa I grad profesional superior din cadrul Serviciului Administrare Patrimoniu și Urbanism Comercial - Direcția Tehnică (ID post 184618).
Condiţiile privind organizarea și desfăşurarea concursului:
- data probei suplimentare de testare a competențelor specifice în domeniul tehnologiei informației - nivel de bază: 03.10.2024, ora 10.00, la sediul Primăriei Municipiului Braşov, Bulevardul Eroilor nr. 8;
- data probei scrise: 07.10.2024 ora 12.00, la sediul Primăriei Municipiului Braşov, Bulevardul Eroilor nr. 8;
- data și ora susținerii interviului vor fi comunicate ulterior, la afişarea rezultatelor probei scrise, la sediul și pe site-ul Primăriei Municipiului Braşov
Condiţiile pentru ocuparea funcției publice:
- candidații trebuie să îndeplinească condiţiile prevăzute de art. 465 din O.U.G nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare;
- studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă în domeniul fundamental (DFI) științe inginerești, ramura de știință (RSI) inginerie civilă, domeniul de licență (DL) inginerie civilă sau ingineria instalațiilor;
- vechime minimă în specialitatea studiilor: 7 ani;
- cunoștințe de operare pe calculator: nivel de bază, pentru care se va organiza probă suplimentară;
Procedura de organizare şi desfăşurare a probei suplimentare de testare a cunoştinţelor specifice în domeniul tehnologiei informaţiei şi tematica Anexa nr. 1 - Testare cunoştinţe PC – nivel de bază sunt afişate pe site-ul instituţiei, www.brasovcity.ro, la secţiunea Concursuri\Proceduri.
Bibliografia/Tematica:
1.Constituția României, republicată, cu modificările și completările ulterioare, cu tematica integral;
2.O.G. nr. 137/2000 privind prevenirea şi sancţionarea tuturor formelor de discriminare, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, cu tematica: integral;
3. Legea nr. 202/2002 privind egalitatea de şanse şi de tratament între femei şi bărbaţi, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, cu tematica: integral;
4. O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare, cu tematica:
- partea I – Dispoziții generale;
- partea a II-a - Administrația publică centrală : titlul I – Guvernul și titlul II – Administrația publică centrală de specialitate;
- partea a IV-a - Prefectul, instituția prefectului și serviciile publice deconcentrate: titlul I -Prefectul și subprefectul;
- partea a VI-a - Statutul funcționarilor publici, prevederi aplicabile personalului contractual din administrația publică și evidența personalului plătit din fonduri publice: titlul I - Dispoziții generale și titlul II – Statutul funcționarilor publici;
5. H.G. nr. 273/1994 privind aprobarea Regulamentului de recepție a lucrărilor de construcții și instalații aferente acestora, cu modificările și completările ulterioare, cu tematica: integral;
6. O.G. nr. 99/2000 privind aprobarea Regulamentului privind comericalizarea produselor și serviciilor de piață în Municipiul Brașov, republicată, cu modificările și completările ulterioare - cu tematica: integral.
Atribuțiile postului:
- Asigură implementarea procedurilor de lucru aferente activităţii pe care o desfăşoară;
- Control si verificare în cadrul serviciului cu respectarea programului de deplasări în zona sa de competenţă
INFORMARE SI VERIFICARE:
- Furnizeaza informaţii petenţilor (societăţi comerciale, persoane fizice, liber întreprinzători) în legătură cu modalitatea de ocupare temporară sau permanentă a domeniului public, conform reglementarilor legale în vigoare.
- Primeşte spre soluţionare şi verifică dosarele petenţilor depuse în vederea eliberarii abonamentelor şi adeverinţelor de ocupare a domeniului public conform H.C.L. nr.201/2006 republicată, precum şi acordurilor de ocupare a domeniului public.
- Furnizează informaţii petenţilor (societaţi comerciale, persoane fizice, liber întreprinzatori) în legatură cu modalitatea de ocupare a domeniului public prin închiriere, asociere sau alte forme legale.
- Primeşte spre soluţionare şi verifică dosarele petenţilor depuse în vederea modificării/rezilierii contractelor de închiriere.
- Furnizează informatii petentilor (societati comerciale, persoane fizice, liber intreprinzatori) in legatura cu emiterea acordurilor de functionare.
- Primeste spre solutionare si verifica dosarele petentilor depuse in vederea emiterii acordurilor de functionare
- Verifică conţinutul şi încadrarea în prevederile legale a documentelor emise.
ELABORARE:
- Efectuează urmărirea în timp a imobilelor înscrise pe lista Monumentelor istorice proprietatea Municipiului Brașov, în conformitate cu prevederile Anexei nr. 4 la HG nr. 766/1997 – Regulament privind urmărirea comportării în exploatare, intervențiile în timp și postutilizarea construcțiilor.
- Întocmește Note de constatare la imobilele înscrise pe lista Monumentelor istorice proprietatea Municipiului Brașov privind necesarul de lucrări : de reparații curente/întreținere, reparații capitale și/sau urgente ca urmare a controlului periodic general.
- Răspunde de aplicarea preverilor legale privind recepția lucrărilor, întocmirea, păstararea și completarea cărții tehnice a imobilelor înscrise în lista Monumentelor istorice proprietatea Municipiului Brașov și modul în care se face urmărirea curentă și specială în expoatare a acestora.
- Răspunde de urmărirea în timp a construcțiilor și instalațiilor, a fondului imobiliar cu risc seismic crescut și intervine pentru reabilitarea acestora.
- Organizarea anual controlul periodic general a imobilelor proprietatea Municipiului Brașov, de regulă înaintea datei când se planifică fondurile pentru mentenanță, pentru toate aceste imobile și instalațiile lor și în vederea evaluării stării tehnice și a modului de folosire și întreținere a acestora.
- Primeşte spre soluţionare şi verifică în teren solicitari privind ocuparea domeniului public cu construcţii provizorii (inventariază construcţiile amplasate pe domeniul public/privat al municipiului)
- Întocmeste adrese pentru completarea documentatiilor depuse in vederea eliberarii documentelor legale pentru ocuparea domeniului public.
- Întocmeşte documentaţiile tehnice de specialitate conform cadrului legal şi elaborează rapoartele, referatele si proiectele de hotarari si/sau dispozitii de primar, privind ocuparea domeniului public.
- Intocmeste adrese pentru completarea documentatiilor depuse in vederea inchirierii domeniului public.
- Intocmeste adrese si situatii catre serviciile cu alte competente privind ocuparea domeniului public cu constructii
- Intocmeste somatii catre proprietarii constructiilor provizorii amplasate pe domeniul public/privat
Intocmeste adrese pentru completarea documentatiilor depuse in vederea eliberarii acordurilor de functionare.
- Îndeplineşte orice alte sarcini stabilite de şefii ierarhici superiori, ținând cont de pregătirea profesională și în legătură cu atribuțiile SAPUC.
INSTRUMENTARE:
a) Concepe, instrumentează şi emite abonamente şi adeverinţe.
b) Actualizează baza de date privind abonamentele si adeverinţele emise cf. HCL nr.201/2006, republicată.
c) Instrumentează şi întocmeşte acte adiţionale şi alte acte privind contractele de închiriere pe domeniul public
d) Instrumentează diverse documentaţii vis-avis de închirierea domeniului public al mun. Braşov.
e) Preia si prelucrează date privind contractele de închiriere împreună cu Direcţia Fiscală Braşov, efectuând lunar punctajul cu aceasta, luând masurile care se impun pentru firmele debitoare bugetului local;
f) actualizează baza de date privind construcţiile ridicate de pe domeniul public.
g) actualizează baza de date privind construcţiile amplasate pe domeniul public.
h) instrumentează şi emite acorduri de funcţionare
i) actualizează baza de date privind acordurile emise
j) curierat, arhivare documente ale serviciului
k) curierat registratura.
l) Utilizeaza programele speciale de înregistrare a corespondenţei serviciului, răspunde de înregistrarea actelor.
CONTROL DE VERIFICARE (fără aplicarea de sancţiuni contravenţionale):
m) Atribuţii de control privind modul de ocupare a domeniului public cu construcţii provizorii.
n) Atribuţiuni de constatare la HCL nr.201/2006 privind ocuparea temporară a locurilor publice.
ALTE ATRIBUŢII:
- Duce la îndeplinire dispoziţiile privind ridicarea/sigilarea şi depozitarea construcţiilor provizorii amplasate ilegal pe domeniul public al municipiului asigurând relaţia cu Serviciul Amenajare Drumuri Publice si Siguranţa Circulaţiei pe acest nivel de competenţă.
- Urmăreşte modul de soluţionare a materialelor primite spre rezolvare;
- Actualizează, în permanenţă, baza de date din programul GIS privind ocuparea domeniului public cu construcţii provizorii.
- Actualizează informaţiile referitoare la actele necesare pentru obţinerea Acordului de Funcţionare şi Autorizaţiilor de ocupare a domeniului public pe site-ul Primăriei Municipiului Braşov.
-Este obligat sa respecte Regulamentul de Ordine Interioara, normele de sanatatea si securitatea muncii şi PSI.
Modalitatea de înscriere la concurs:
Candidații vor depune dosarele de concurs (conținând documentele obligatorii prevăzute la art. 38 din Anexa nr. 10 din O.U.G nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare) în termen de 20 de zile calendaristice de la publicarea anunțului, respectiv în perioada: 02.09.2024 - 23.09.2024, la Centrul de Informaţii pentru Cetăţeni, Camera nr. 1, din cadrul Primăriei Municipiului Braşov, Bulevardul Eroilor nr.8.
Dosarul de concurs se poate transmite și prin intermediul unui serviciu de curierat sau, în format electronic, la adresa de e-mail: ru@brasovcity.ro.
Documentele care constituie dosarul de concurs se depun în copie, cu obligația candidaților de a prezenta secretarului comisiei de concurs originalele acestor documente, pentru certificare pentru conformitate cu originalul, până cel târziu la data desfășurării probei interviului, sub sancțiunea neemiterii actului administrativ de numire în funcția publică în cazul promovării concursului.
Conform Legii nr. 9/ 2023, art.2, alin. (4), în cazul în care candidații prezintă copii legalizate, acestea vor fi acceptate.
Fiecărui dosar de concurs i se atribuie un număr de înregistrare de la registratura Primăriei Municipiului Brașov, Centrul de Informații pentru Cetățeni, care se utilizează pentru comunicarea rezultatelor probelor concursului de recrutare.
Dosarelor de concurs transmise de candidați la adresa de e-mail ru@brasovcity.ro, după terminarea programului de lucru al instituției publice, dar în perioada de depunere a dosarelor de concurs, li se atribuie numărul de înregistrare în ziua lucrătoare următoare, iar dosarul de concurs este considerat ca fiind depus în termen.
Verificarea eligibilității candidaţilor se realizează de către comisia de concurs, pe baza documentelor depuse de candidați, iar rezultatul se publică pe site-ul și la sediul instituției, în termen 5 zile lucrătoare de la data expirării termenului de depunere a dosarelor de concurs.
Dosarul de înscriere la concurs trebuie să conţină în mod obligatoriu următoarele documente:
a) formularul de înscriere prevăzut la art. 137 lit b) din Anexa nr. 10 la O.U.G. nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare prin raportare la art. VII din O.U.G. nr. 121/2023;
b) copia cărții de identitate valabile;
c) copia actului doveditor emis de autoritățile competente, în cazul în care a intervenit schimbarea numelui consemnat în certificatul de naștere;
d) copia carnetului de muncă şi/sau a adeverinţei eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în muncă şi în specialitatea studiilor necesare pentru ocuparea postului deținut, potrivit prevederilor OUG nr. 57/2019, privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare,
e) copii ale diplomelor de studii sau echivalente, certificatelor și altor documente care atestă efectuarea unor specializări și perfecționări sau deținerea unor competențe specific, după caz;
f) copia adeverinţei care atestă starea de sănătate corespunzătoare, eliberată cu cel mult 6 luni anterior demarării etapei de selecție de către medicul de familie al candidatului și a avizului psihologic eliberat pe baza unei evaluări psihologice organizate prin intermediul unităților specializate acreditate în condițiile legii, valabil potrivit prevederilor legale;
g) cazierul judiciar;
h) declaraţia pe propria răspundere, prin completarea rubricii corespunzătoare din formularul de înscriere sau, adeverinţa care să ateste lipsa calităţii de lucrător al Securităţii sau colaborator al acesteia, în condițiile prevăzute de legislația specifică;
i) declarația pe propria răspundere, prin completarea rubricii corespunzătoare din formularul de înscriere, privind faptul că, în ultimii 3 ani, persoana nu a fost destituită sau nu i-a încetat contractual individual de muncă pentru motive disciplinare.
Cazierul judiciar poate fi înlocuit cu o declarație pe propria răspundere prin completarea rubricii corespunzătoare din formularul de înscriere. În acest caz, candidatul admis la proba de verificare a eligibilității și care nu a solicitat expres la înscrierea la concurs preluarea informațiilor direct de la autoritatea sau instituția publică competentă, are obligația să completeze dosarul de concurs pe tot parcursul desfășurării etapei de selecție, dar nu mai târziu de data și ora organizării interviului, sub sancțiunea neemiterii actului administrativ de numire în funcția publică. În situația în care, la înscrierea la concurs, candidatul solicită expres preluarea informațiilor direct de la autoritatea sau instituția publică competentă, extrasul de pe cazierul judiciar se solicită potrivit legii și procedurii aprobate la nivel instituțional.
Conform dispozițiilor art. VII alin. (15) din O.U.G. nr. 121/2023 coroborate cu cele ale art. 38 alin. (7) din Anexa 10 la O.U.G. nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare, modelul orientativ al adeverinței eliberate de angajator pentru perioada lucrată care atestă vechimea în muncă și în specialitatea studiilor este prevăzut la art. 137 lit. e) din Anexa nr. 10 la O.U.G. nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare.
Condițiile generale de ocupare a unor funcții publice, potrivit art. 465 din Codul administrativ:
(1) Poate ocupa o funcţie publică persoana care îndeplineşte următoarele condiţii:
a) are cetăţenia română şi domiciliul în România;
b) cunoaşte limba română, scris şi vorbit;
c) are vârsta de minimum 18 ani împliniţi;
d) are capacitate deplină de exerciţiu;
e) este apt din punct de vedere medical şi psihologic să exercite o funcţie publică. Atestarea stării de
sănătate se face pe bază de examen medical de specialitate, de către medicul de familie, respectiv pe bază de evaluare psihologică organizată prin intermediul unităţilor specializate acreditate în condiţiile legii;
f) îndeplineşte condiţiile de studii şi vechime în specialitate prevăzute de lege pentru ocuparea funcţiei
publice (conform anuntului de concurs);
g) nu a fost condamnată pentru săvârşirea unei infracţiuni contra umanităţii, contra statului sau contra
autorităţii, infracţiuni de corupţie sau de serviciu, infracţiuni care împiedică înfăptuirea justiţiei, infracţiuni de fals ori a unei infracţiuni săvârşite cu intenţie care ar face- o incompatibilă cu exercitarea funcţiei publice, cu excepţia situaţiei în care a intervenit reabilitarea, amnistia post- condamnatorie sau dezincriminarea faptei;
h) nu le- a fost interzis dreptul de a ocupa o funcţie publică sau de a exercita profesia ori activitatea în
executarea căreia a săvârşit fapta, prin hotărâre judecătorească definitivă, în condiţiile legii;
i) nu a fost destituită dintr-o funcţie publică sau nu i-a încetat contractul individual de muncă pentru
motive disciplinare în ultimii 3 ani;
j) nu a fost lucrător al Securităţii sau colaborator al acesteia, în condiţiile prevăzute de legislaţia
specifică;
k) i s-a aplicat una dintre modalităţile de ocupare a funcţiilor publice prevăzute la art. 466 alin. (2).
Informații suplimentare se pot obţine de la Serviciul Resurse Umane, telefon 0268/416550 int. 334. Persoana de contact: Lupu Georgiana – inspector superior, e-mail: ru@brasovcity.ro.
Data publicării anunțului: 02.09.2024, la sediul și pe site-ul Primăriei Municipiului Brașov
DOCUMENTE ANEXATE / ETAPE CONCURS
FORMULARE ȘI PROCEDURI
FORMULARE
Adeverință vechime - model orientativ [ PDF ] [ DOC ] Model curriculum vitae [ PDF ] [ DOC ] Formular de înscriere [ PDF ] [ DOC ] Formular de inscriere - personal contractual [ PDF ] [ DOC ]
PROCEDURI
Testare cunoștințe PC - Nivel bază [ PDF ] Testare cunoștințe PC - Mediu [ PDF ] Testare cunoștințe PC - Nivel avansat [ PDF ] Procedură probă IT [ PDF ] Procedură limbi străine [ PDF ] Procedură probă suplimentară fizică [ PDF ]