Anunț concurs
Primăria Municipiului Brașov
Concurs: 29-05-2025 ora 12:00
Dată limită depunere dosar: 14.05.2025 ora 16:00
Dată probă scrisă: 29.05.2025 ora 12:00
CONCURS
Primăria Municipiului Braşov, cu sediul în Braşov, Bulevardul Eroilor nr. 8, organizează în baza art. VII, alin. (3) lit. a) din O.U.G. nr. 156/2024 și art. VII alin. (7)/XI din O.U.G. nr. 121/2023 pentru modificarea și completarea Codului administrativ, concurs de recrutare pentru ocuparea pe perioadă nedeterminată, cu durată normală a timpului de muncă de 8 ore/zi, respectiv 40 ore/săptămână, a funcţiei publice de execuție vacante de:
Inspector, clasa I, grad profesional superior în cadrul Serviciului Elaborare și Implementare Proiecte -Direcția Proiecte și Comunicare
Condiţiile de desfăşurare:
Data organizării:
- probei suplimentare de testare a competențelor specifice în domeniul tehnologiei informației – MS Ofiice (word, excel, outlook)- nivel mediu: 26.05.2025, ora 10,00 la sediul Primăriei Municipiului Braşov, Bulevardul Eroilor nr. 8,
- probei suplimentare de testare a competențelor lingvistice de comunicare în limba engleză – nivel mediu: 27.05.2025, ora 10,00 la sediul Primăriei Municipiului Braşov, Bulevardul Eroilor nr. 8,
- probei scrise: 29.05.2025, ora 12,00 la sediul Primăriei Municipiului Braşov, Bulevardul Eroilor nr. 8,
- interviului: data şi ora susținerii interviului se va afișa pe www.brasovcity.ro și la sediul Primăriei Municipiului Braşov, Bulevardul Eroilor nr. 8 odată cu afișarea rezultatelor probei scrise.
- data limită până la care se pot depune dosarele de înscriere: în termen de 20 de zile calendaristice de la data publicării anunţului, respectiv în perioada 25.04.2025 – 14.05.2025.
- data publicării anunţului: 25.04.2025.
Condiţii pentru ocuparea funcției publice:
- să îndeplinească condiţiile prevăzute de art. 465 din O.U.G nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare;
- să îndeplinească condiţia de studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă în domeniul fundamental (DF): științe inginerești
- vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei publice de minim 7 ani.
- cunoștințe de operare pe calculator MS Office (word, excel, outlook)- nivel mediu, pentru care se va organiza probă suplimentară;
- cunoștințe de comunicare în limba engleză – nivel mediu, pentru care se va organiza probă suplimentară
Procedura de organizare și desfășurare a probei suplimentare de testare a competențelor specifice
în domeniul tehnologiei informației și Anexa nr. 1b – Testare cunoștințe PC – nivel mediu – este afișată
pe site-ul instituției, www.brasovcity.ro, la secțiunea Concursuri.
Procedura de organizare și desfășurare a probei suplimentare de testare a competențelor lingvistice
de comunicare în limbi străine – este afișată pe site-ul instituției, www.brasovcity.ro, la secțiunea Concursuri.
Bibliografia/tematica:
1. Constituția României, republicată
- cu tematica Constituția României, republicată
2. Ordonanța Guvernului nr. 137/2000 privind prevenirea și sancționarea tuturor formelor de discriminare, republicată, cu modificările și completările ulterioare
- cu tematica Ordonanța Guvernului nr. 137/2000 privind prevenirea și sancționarea tuturor formelor de
discriminare, republicată, cu modificările și completările ulterioare
3. Legea nr. 202/2002 privind egalitatea de șanse și de tratament între femei și bărbați, republicată, cu modificările și completările ulterioare
- cu tematica Legea nr. 202/2002 privind egalitatea de șanse și de tratament între femei și bărbați, republicată, cu modificările și completările ulterioare
4. Partea I, titlul I şi titlul II ale părții a II- a, partea a III-a, titlul I al părții a IV- a, titlul I şi II ale părţii a VI- a din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare
- cu tematica Partea I, titlul I şi titlul II ale părții a II- a, partea a III-a, titlul I al părții a IV- a, titlul I şi II ale părţii a VI- a din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare.
5. H.G. nr. 907/2016 privind etapele de elaborare şi conţinutul-cadru al documentaţiilor tehnico-economice aferente obiectivelor/proiectelor de investiţii finanţate din fonduri publice, cu modificările și completările ulterioare;
- cu tematica: integral
6. Legea nr. 212/2022 privind unele măsuri pentru reducerea riscului seismic al clădirilor, cu modificările și completările ulterioare;
- cu tematica: integral
7. Norme metodologice din 7.11.2022 de aplicare a prevederilor Legii nr. 212/2022 privind unele măsuri pentru reducerea riscului seismic al clădirilor, privind derularea Programului național de consolidare a clădirilor cu risc seismic ridicat, aprobate prin Ordinul nr. 2853/2022, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1085 din 10.11.2022, cu modificările și completările ulterioare;
- cu tematica: integral
8. Metodologia de calcul al performanței energetice a clădirilor indicativ Mc 001-2022;
- cu tematica:
- 2.2. Cerințe minime de performanță termică și energetică;
- 2.3. Considerente suplimentare privind cerințe minime de performanță termică și energetică pentru clădiri cu consum de energie aprope egal cu zero ( NZEB);
- 5.1. Tipuri de certificate energetice și conținutul acestora, inclusiv anexele tehnice; link: https://www.mdlpa.ro/pages/reglementare27;
9. Programul – “ REGIUNEA-CENTRU-2021-2027-versiunea- finala-aprobat-de-Comisia -Europeană;
- cu tematica: integral link: https://www.regiocentru.ro/programul-regiunea-centru-2021-2027/
10. Anexa la Decizia de punere în aplicare a Consiliului din 3 noiembrie 2021 de aprobare a evaluării PNRR al României modificată prin Decizia Planul Național de Redresare și Reziliență de punere în aplicare a Consiliului din 11 decembrie 2023;
- cu tematica: structura PNRR: enumerare piloni și componente. link:https://mfe.gov.ro/pnrr/
Atribuții stabilite în fișa postului, precum și alte date necesare desfășurării concursului:
Atribuţiile postului^9):
-Contribuie și asigură suport la realizarea şi actualizarea strategiilor şi a planurilor de dezvoltare a municipiului Braşov şi integrarea acestora în strategia judeţeană, regională şi naţională;
- Își însușește și aplică întocmai prevederile ghidurilor de finanțare referitoare la finanțarea proiectelor precum și prevederile procedurilor specifice privind implementarea proiectelor;
- Asigură implementarea proiectelor aflate în răspunderea Direcției Proiecte și Comunicare, pentru care a fost desemnat responsabil/ membru în echipa de implementare prin dispoziția Primarului Municipiului Brașov (atribuțiile sunt stabilite prin fișe de post distincte, care se constituie anexe la prezenta fișă de post), în conformitate cu prevederile contractuale, a ghidului solicitantului specific măsurii de finanțare precum și a legislației incidente;
- Asigurară suportul tehnic în verificarea/ analizarea documentațiilor tehnice și implementarea proiectelor aferente contractelor de finanțare aflate în răspunderea Direcției Proiecte și Comunicare și face propuneri de remediere a aspectelor sesizate;
- Elaborează documentele aferente implementării proiectelor și realizează transmiterea acestora în sistemele informatice/ platformele specifice programelor operaționale (ex. MySMIS, https://proiecte.pnrr.gov.ro ș.a.), după caz;
- Participă la vizitele pe teren organizate de organismele/ autoritățile de verificare și control în perioada de implementare a proiectului, pentru a asigura suport tehnic în limitele de competență stabilite de către șeful ierarhic;
- Identifică surse de finanţare externe/ naționale nerambursabilă/ rambursabilă, pentru realizarea obiectivelor de investiții ale Primăriei Municipiului Brașov, în conformitate cu prevederile ghidurilor de finanțare și a legislației în vigoare;
- Verifică, analizează documentația tehnică aferentă obiectivelor de investiție propuse spre finanțare și face propuneri de remediere a aspectelor sesizate în vederea corelării acestora cu cerințele ghidurilor solicitantului specifice măsurilor de finanțare și a legislației incidente;
- Elaborează cererile de finanţare pentru proiectele eligibile prin programele operaţionale şi alte programe de finanţare externe/interne nerambursabilă/ rambursabilă;
- Identifică şi propune iniţierea de parteneriate în vederea aplicării pentru proiecte cu finanţare nerambursabilă/ rambursabilă;
- Contribuie la elaborarea documentaţilor aferente cooperării sau asocierii cu organizaţii private sau cu autorităţi ale administraţiei publice locale din ţară sau din străinătate, precum şi aderarea la asociaţii internaţionale a autorităţilor administraţiei publice locale, în vederea promovării în parteneriat a unor proiecte de interes comun;
- Propune şi elaborează contractele de asociere între Municipiul Braşov şi alţi parteneri pentru implementarea proiectelor cu finanțare nerambursabilă/ rambursabilă şi urmăreşte derularea acestora;
- Asigură comunicarea cu organismele intermediare şi autorităţile de management specifice programului de finanţare în perioada de evaluare administrativă, tehnico-economică şi precontractuală;
- Rezolvă corespondenţa repartizată în conformitate cu legislaţia în vigoare.
- Colaborează cu compartimentele de specialitate ale Primăriei Municipiului Braşov pentru asigurarea cu operativitate a răspunsurilor la solicitările/ adresele autorităților de management specifice programelor operaționale;
- Asigură relaţionarea cu structuri responsabile, constituite pentru elaborarea şi implementarea documentelor de programare la nivel local, judeţean, regional şi naţional, în limitele de competență stabilite de către șeful ierarhic;;
- Colaborează cu celelalte structuri ale aparatului de specialitate a Primăriei Municipiului Brașov, ale Consiliului Local Braşov, ale Consiliului Judeţean Braşov, cu grupuri de acţiune locală, asociaţii de dezvoltare intercomunitară, instituţii de învăţământ, mediul de afaceri şi societatea civilă, în scopul elaborării materialelor specifice dezvoltării regionale – planul şi strategia de dezvoltare durabilă a Municipiului Braşov, portofoliul proiectelor propuse a fi finanţate prin Programele Operaţionale precum şi prin alte programe comunitare, în limitele de competență stabilite de către șeful ierarhic;
- Participă la acţiuni de diseminare şi promovare a informaţiilor din sfera dezvoltării regionale, în limitele de competență stabilite de către șeful ierarhic;
- Elaborează şi redactează proiectele de hotărâre din domeniul de activitate;
- Răspunde de respectarea regulamentelor/ normelor/ procedurilor existente la nivelul Primăriei Municipiului Brașov;
- Participă la cursuri de instruire specifice postului pe care îl ocupă;
- Asigură arhivarea documentelor din domeniul de activitate;
- Îndeplinește și alte atribuții stabilite de către de către superiorii ierarhici, în condițiile legii.
Modalitatea de înscriere la concurs:
Candidații vor depune dosarele de concurs (conținând documentele obligatorii prevăzute la art. 38 din Anexa nr.10 din O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare) în perioada 25.04.2025 -14.05.2025.
Potrivit dispozițiilor art. VII alin.(17) din O.U.G. nr. 121/2023, dosarul de concurs se poate depune personal de către candidat, se poate transmite prin intermediul unui serviciu de curierat sau se poate transmite în format electronic, la adresa de e-mail: ru@brasovcity.ro .
Candidaţii care depun personal dosarul de concurs – documentele cuprinse în dosar, se prezintă în original, care se certifică pentru conformitatea cu originalul de către secretarul comisie de concurs la sediul Primăriei Municipiului Brașov, B-dul Eroilor nr. 8, camera 1 la Serviciul Centrul de Informaţii pentru Cetăţeni.
Dosarelor de concurs transmise de candidați la adresa de e-mail: ru@brasovcity.ro după terminarea programului de lucru al autorității sau instituției publice, dar în perioada de depunere a dosarelor de concurs, li se atribuie numărul de înregistrare în ziua lucrătoare următoare, iar dosarul de concurs este considerat ca fiind depus în termen.
Documentele care constituie dosarul de concurs se depun în copie, cu obligația candidatului de a prezenta secretarului comisiei de concurs originalele acestor documente, pentru certificare pentru conformitate cu originalul, până cel târziu la data desfășurării probei interviului, sub sancțiunea neemiterii actului administrativ de numire în funcția publică în cazul promovării concursului.
Fiecărui dosar de concurs i se atribuie un număr de înregistrare de la registratura autorității sau instituției publice organizatoare a concursului, care se utilizează pentru comunicarea rezultatelor probelor concursului de recrutare
Conform Legii nr. 9/ 2023, art.2, alin. (4), în cazul în care candidații prezintă copii legalizate acestea vor fi acceptate.
Verificarea eligibilității candidaților se realizează de către comisia de concurs, pe baza documentelor depuse de candidați, iar rezultatul se publică pe site-ul și la sediul instituției, în termen de 5 zile lucrătoare de la data expirării termenului de depunere a dosarelor de concurs.
Dosarul de concurs trebuie să conţină în mod obligatoriu următoarele documentele:
a) formularul de înscriere prevăzut la art. 137 lit b) din Anexa nr. 10 la O.U.G. nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare prin raportare la art. VII din O.U.G. nr. 121/2023;
b) copia cărții de identitate valabile;
c) copia actului doveditor emis de autoritățile competente, în cazul în care a intervenit schimbarea numelui consemnat în certificatul de naștere;
d) copia carnetului de muncă şi/sau a adeverinţei eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în muncă şi în specialitatea studiilor necesare pentru ocuparea postului deținut, potrivit prevederilor OUG nr. 57/2019, privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare,
e) copii ale diplomelor de studii sau echivalente, certificatelor și altor documente care atestă efectuarea unor specializări și perfecționări sau deținerea unor competențe specific, după caz;
f) copia adeverinţei care atestă starea de sănătate corespunzătoare, eliberată cu cel mult 6 luni anterior demarării etapei de selecție de către medicul de familie al candidatului și a avizului psihologic eliberat pe baza unei evaluări psihologice organizate prin intermediul unităților specializate acreditate în condițiile legii, valabil potrivit prevederilor legale;
g) cazierul judiciar;
h) declaraţia pe propria răspundere, prin completarea rubricii corespunzătoare din formularul de înscriere sau, adeverinţa care să ateste lipsa calităţii de lucrător al Securităţii sau colaborator al acesteia, în condițiile prevăzute de legislația specifică;
i) declarația pe propria răspundere, prin completarea rubricii corespunzătoare din formularul de înscriere, privind faptul că, în ultimii 3 ani, persoana nu a fost destituită sau nu i-a încetat contractual individual de muncă pentru motive disciplinare.
Pentru funcțiile publice de conducere, dosarul de concurs include și copia diplomei de master în domeniul administrației publice, management sau în specialitatea studiilor necesare ocupării funcției publice sau a diplomei conform prevederilor art. 57 alin. (2) din Legea nr. 199/2023, cu modificările și completările ulterioare.
Cazierul judiciar poate fi înlocuit cu o declarație pe propria răspundere prin completarea rubricii corespunzătoare din formularul de înscriere. În acest caz, candidatul admis la proba de verificare a eligibilității și care nu a solicitat expres la înscrierea la concurs preluarea informațiilor direct de la autoritatea sau instituția publică competentă are obligația să completeze dosarul de concurs pe tot parcursul
desfășurării etapei de selecție, dat nu mai târziu de data și ora organizării interviului, sub sancțiunea neemiterii actului administrative de numire în funcția publică. În situația în care, la înscrierea la concurs, candidatul solicit expres preluarea informațiilor direct de la autoritatea sau instituția publică competentă, extrasul de pe cazierul judiciar se solicit potrivit legii și producerii aprobate la nivel institutional.
Conform dispozițiilor art. VII alin. (15) din O.U.G. nr. 121/2023 coroborate cu cele ale art. 38 alin. (7) din Anexa 10 la O.U.G. nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare, modelul orientativ al adeverinței eliberate de angajator pentru perioada lucrată care atestă vechimea în muncă și în specialitatea studiilor este prevăzut la art. 137 lit. e) din anexa 10 la O.U.G. nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare.
Condiții de ocupare a unei funcții publice potrivit art. 465 din Codul administrativ
(1) Poate ocupa o funcţie publică persoana care îndeplineşte următoarele condiţii:
a) are cetăţenia română şi domiciliul în România;
b) cunoaşte limba română, scris şi vorbit;
c) are vârsta de minimum 18 ani împliniţi;
d) are capacitate deplină de exerciţiu;
e) este apt din punct de vedere medical şi psihologic să exercite o funcţie publică. Atestarea stării de sănătate se face pe bază de examen medical de specialitate, de către medicul de familie, respectiv pe bază de evaluare psihologică organizată prin intermediul unităţilor specializate acreditate în condiţiile legii;
f) îndeplineşte condiţiile de studii şi vechime în specialitate prevăzute de lege pentru ocuparea funcţiei
publice –( conform anuntului de concurs);
g) nu a fost condamnată pentru săvârşirea unei infracţiuni contra umanităţii, contra statului sau contra autorităţii, infracţiuni de corupţie sau de serviciu, infracţiuni care împiedică înfăptuirea justiţiei, infracţiuni de fals ori a unei infracţiuni săvârşite cu intenţie care ar face- o incompatibilă cu exercitarea funcţiei publice, cu excepţia situaţiei în care a intervenit reabilitarea, amnistia post- condamnatorie sau dezincriminarea faptei;
k) nu le-a fost interzis dreptul de a ocupa o funcţie publică sau de a exercita profesia ori activitatea în executarea căreia a săvârşit fapta, prin hotărâre judecătorească definitivă, în condiţiile legii;
i) nu a fost destituită dintr- o funcţie publică sau nu i- a încetat contractul individual de muncă pentru
motive disciplinare în ultimii 3 ani;
j) nu a fost lucrător al Securităţii sau colaborator al acesteia, în condiţiile prevăzute de legislaţia specifică;
k) i s-a aplicat una dintre modalităţile de ocupare a funcţiilor publice prevăzute la art. 466 alin. (2).
Relații suplimentare se pot obține de la Serviciul Resurse Umane, telefon 0268405000, int. 333.
Persoană de contact: Mihai Adina Mihaela- inspector, e-mail: ru@brasovcity.ro.
Afișat în data de 25.04.2025 pe site-ul Primăriei Municipiului Brașov: www.brasovcity.ro
DOCUMENTE ANEXATE / ETAPE CONCURS
FORMULARE ȘI PROCEDURI
FORMULARE
Adeverință vechime - model orientativ [ PDF ] [ DOC ] Model curriculum vitae [ PDF ] [ DOC ] Formular de înscriere [ PDF ] [ DOC ] Formular de inscriere - personal contractual [ PDF ] [ DOC ]
PROCEDURI
Testare cunoștințe PC - Nivel bază [ PDF ] Testare cunoștințe PC - Mediu [ PDF ] Testare cunoștințe PC - Nivel avansat [ PDF ] Procedură probă IT [ PDF ] Procedură limbi străine [ PDF ] Procedură probă suplimentară fizică [ PDF ]