Anunț concurs
Primăria Municipiului Brașov
Concurs: 04-06-2025 ora 12:00
Dată limită depunere dosar: 19.05.2025 ora 16:00
Dată probă scrisă: 04.06.2025 ora 12:00
CONCURS
Primăria Municipiului Braşov cu sediul in Braşov, Bulevardul Eroilor nr. 8, organizează în baza VII, alin. (3) lit. a) din O.U.G 156/2024 privind unele măsuri fiscal-bugetare în domeniul cheltuielilor publice pentru fundamentarea bugetului general consolidat pe anul 2025, pentru modificarea şi completarea unor acte normative, precum şi pentru prorogarea unor termene și art. VII alin. (7)/ XI din O.U.G. nr. 121/2023 pentru modificarea și completarea Codului administrativ, concurs de recrutare pentru ocuparea pe perioadă nedeterminată, cu durata normală a timpului de muncă de 8 ore/zi, respectiv 40 ore/săptămână, a funcţiei publice de execuţie vacante de inspector clasa I grad profesional superior din cadrul Serviciului Autorizări Construcții - Direcția Arhitect Șef
Condiţiile privind organizarea și desfăşurarea concursului:
- data probei suplimentare de testare a competențelor specifice în domeniul tehnologiei informației - nivel mediu: 02.06.2025, ora 10.00, la sediul Primăriei Municipiului Braşov, Bulevardul Eroilor nr. 8;
- data probei scrise: 04.06.2025 ora 12.00, la sediul Primăriei Municipiului Braşov, Bulevardul Eroilor nr. 8;
- data și ora susținerii interviului vor fi comunicate ulterior, la afişarea rezultatelor probei scrise, la sediul și pe site-ul Primăriei Municipiului Braşov.
Condiţiile pentru ocuparea funcției publice:
- candidații trebuie să îndeplinească condiţiile prevăzute de art. 465 din O.U.G nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare;
- studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă în:
- domeniul fundamental (DFI) - științe umaniste și arte, ramura de știință (RSI) – Arhitectură și Urbanism, domeniile de licență (DL): Arhitectură sau Urbanism;
- domeniul fundamental (DFI) – științe inginerești, ramura de știință (RSI) – Inginerie civilă, domeniul de licență (DL): Inginerie civilă, specializarea (S): Construcții civile, industriale și agricole sau domeniul de licență (DL): Ingineria instalațiilor, specializarea (S): Instalații pentru construcții;
- vechime minimă în specialitatea studiilor: 7 ani;
- cunoștințe de operare pe calculator: nivel mediu, pentru care se va organiza probă suplimentară;
Procedura de organizare şi desfăşurare a probei suplimentare de testare a cunoştinţelor specifice în domeniul tehnologiei informaţiei şi tematica Anexa nr. 1a - Testare cunoştinţe PC – nivel mediu sunt afişate pe site-ul instituţiei, www.brasovcity.ro, la secţiunea Concursuri\Proceduri.
Bibliografia/Tematica:
1.Constituția României, republicată, cu modificările și completările ulterioare, cu tematica - integral;
2.O.G. nr. 137/2000 privind prevenirea şi sancţionarea tuturor formelor de discriminare, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, cu tematica - integral;
3. Legea nr. 202/2002 privind egalitatea de şanse şi de tratament între femei şi bărbaţi, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, cu tematica - integral;
4. Partea I, titlul I și II ale părții a II-a, titlul I al părții a IV-a, titlul I și II ale părții a VI-a din O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare, cu tematica – integral;
5. Legea nr. 50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcții, republicată, cu modificările și completările ulterioare,
cu tematica: integral
6. Legea nr. 227/2015 privind Codul Fiscal, cu modificările și completările ulterioare,
cu tematica: integral: Titlul IX – Impozite și taxe locale, Capitolul II – Impozitul pe clădiri și taxa pe clădiri,
7. H.G. nr. 525/1996 pentru aprobarea Regulamentului general de urbanism, republicată, cu modificările și completările ulterioare,
cu tematica: integral.
Atribuțiile postului:
1 Colaborarea cu Direcția Fiscală din punct de vedere a urmăririi autorizațiilor de construire.
2 Asigură regularizarea taxelor de autorizare de construire, organizarea şi menţinerea evidenţelor privind taxele de autorizare de construire.
3 Transmiterea somațiilor de regularizare în cazul autorizațiilor de construire cu termenul de valabilitate expirat.
4 Verificarea devizelor aferente lucrărilor înregistrate în cadrul Serviciului Autorizări Construcții.
5 Operator CAD – verificarea lucrărilor înregistrate în cadrul Serviciului Autorizări Construcții.
6 Este direct răspunzător de întocmirea regularizărilor taxelor de autorizare de construire.
7 Are obligaţia de a introduce în sistemul informatic datele privind regularizările taxelor de autorizare de construire.
8 Răspunde de păstrarea secretului de serviciu, precum şi de păstrarea secretului datelor şi infomaţiilor cu caracter confidenţial deţinute sau la care are acces ca urmare a executării atribuţiilor de serviciu.
9 Răspunde de realizarea la timp a atribuţiilor ce-i revin, conform prevederilor legale, programelor aprobate sau dispuse de către conducerea instituţiei.
10 Răspunde, potrivit prevederilor legale, de furnizarea corectă şi completă a datelor de contact şi a informaţiilor furnizate petenţilor.
11 Colaborează cu restul serviciilor din cadrul direcţiei şi cu celelalte compartimente din cadrul Primăriei.
12 Program cu publicul: informare, verificare.
13 Asigură relaţiile publice cu cetăţenii, instituţiile publice şi societăţile comerciale privind problemele de specialitate.
14 Răspunde de implementarea modificărilor legislative.
15 Răspunde de gestionarea, contestarea actelor de control şi implementarea la termen a măsurilor dispuse.
16 Va avea un comportament bazat pe respect, corectitudine şi amabilitate şi nu va aduce atingere onoarei, reputaţiei şi demnităţii persoanelor din cadrul instituţiei, precum şi persoanelor cu care intra în legatură în exercitarea funcţiei, prin întrebuinţarea unor expresii jignitoare.
17 Va adopta o atitudine imparţială şi justificată pentru rezolvarea clară şi eficientă a problemelor cetăţenilor, cu respectarea principiului egalităţii cetăţenilor în faţa legii.
18 Va asigura eliminarea oricărei forme de discriminare bazate pe aspecte privind naţionalitatea, convingerile religioase şi politice, starea materială, sănătatea, vârsta, sexul.
19 Va asigura demnitatea persoanelor, eficienţa activităţii şi creşterea calităţii serviciului public.
20 Nu va solicita şi nu va accepta cadouri, servicii, favoruri, invitaţii sau orice alte avantaje, care le sunt destinate personal, familiei, părinţilor, prietenilor ori persoanelor cu care au avut relaţii de afaceri sau de natură politică, care să le poată influenţa imparţialitatea în exercitarea funcţiei deţinute.
21 Va participa la programele de perfecţionare şi va acţiona continuu pentru îmbunătăţirea cunoştinţelor profesionale.
22 Va pune în aplicare, conform atribuţiilor, legile ţării şi va respecta Constituţia.
23 Elimină activitatea politică în exercitarea funcţiei.
24 Foloseşte prerogativele de putere publică numai în exercitarea atribuţiilor funcţiei publice.
25 La numirea pe post preia, sub semnătură, patrimoniul repartizat, pentru gestionare şi exploatare.
26 Respectă normele legale pe linie de P.S.I. şi S.S.M.
27 Îndeplineşte alte sarcini şi activităţi încredinţate de şefii ierarhici superiori, care prin natura lor sunt de competenţa sau se încadrează în obiectul de activitate a serviciului.
28 Va respecta prevederile sistemului de management integrat implementat.
29 Va respecta prevederile sistemului de control intern managerial implementat.
30 Respectă Regulamentul intern şi Codul de conduită al funcţionarilor publici.
Modalitatea de înscriere la concurs:
Candidații vor depune dosarele de concurs (conținând documentele obligatorii prevăzute la art. 94 din Anexa nr. 10 din O.U.G nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare) în termen de 20 de zile calendaristice de la publicarea anunțului, respectiv în perioada: 30.04.2025 - 19.05.2025, la Centrul de Informaţii pentru Cetăţeni, Camera nr. 1, din cadrul Primăriei Municipiului Braşov, Bulevardul Eroilor nr.8.
Dosarul de concurs se poate transmite și prin intermediul unui serviciu de curierat sau, în format electronic, la adresa de e-mail: ru@brasovcity.ro.
Documentele care constituie dosarul de concurs se depun în copie, cu obligația candidaților de a prezenta secretarului comisiei de concurs originalele acestor documente, pentru certificare pentru conformitate cu originalul, până cel târziu la data desfășurării probei interviului, sub sancțiunea neemiterii actului administrativ de numire în funcția publică în cazul promovării concursului.
Conform Legii nr. 9/2023, art. 2, alin. (4), în cazul în care candidații prezintă copii legalizate, acestea vor fi acceptate.
Fiecărui dosar de concurs i se atribuie un număr de înregistrare de la registratura Primăriei Municipiului Brașov, Centrul de Informații pentru Cetățeni, care se utilizează pentru comunicarea rezultatelor probelor concursului de recrutare.
Dosarelor de concurs transmise de candidați la adresa de e-mail ru@brasovcity.ro, după terminarea programului de lucru al instituției publice, dar în perioada de depunere a dosarelor de concurs, li se atribuie numărul de înregistrare în ziua lucrătoare următoare, iar dosarul de concurs este considerat ca fiind depus în termen.
Verificarea eligibilității candidaţilor se realizează de către comisia de concurs, pe baza documentelor depuse de candidați, iar rezultatul se publică pe site-ul și la sediul instituției, în termen 5 zile lucrătoare de la data expirării termenului de depunere a dosarelor de concurs.
Dosarul de înscriere la concurs trebuie să conţină în mod obligatoriu următoarele documente:
a) formularul de înscriere prevăzut la art. 137 lit b) din Anexa nr. 10 la O.U.G. nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare prin raportare la art. VII din O.U.G. nr. 121/2023;
b) copia cărții de identitate valabile;
c) copia actului doveditor emis de autoritățile competente, în cazul în care a intervenit schimbarea numelui consemnat în certificatul de naștere;
d) copia carnetului de muncă şi/sau a adeverinţei eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în muncă şi în specialitatea studiilor necesare pentru ocuparea postului deținut, potrivit prevederilor OUG nr. 57/2019, privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare,
e) copii ale diplomelor de studii sau echivalente, certificatelor și altor documente care atestă efectuarea unor specializări și perfecționări sau deținerea unor competențe specifice, după caz;
f) copia adeverinţei care atestă starea de sănătate corespunzătoare, eliberată cu cel mult 6 luni anterior demarării etapei de selecție de către medicul de familie al candidatului și a avizului psihologic eliberat pe baza unei evaluări psihologice organizate prin intermediul unităților specializate acreditate în condițiile legii, valabil potrivit prevederilor legale;
g) cazierul judiciar;
h) declaraţia pe propria răspundere, prin completarea rubricii corespunzătoare din formularul de înscriere sau, adeverinţa care să ateste lipsa calităţii de lucrător al Securităţii sau colaborator al acesteia, în condițiile prevăzute de legislația specifică;
i) declarația pe propria răspundere, prin completarea rubricii corespunzătoare din formularul de înscriere, privind faptul că, în ultimii 3 ani, persoana nu a fost destituită sau nu i-a încetat contractual individual de muncă pentru motive disciplinare.
Cazierul judiciar poate fi înlocuit cu o declarație pe propria răspundere prin completarea rubricii corespunzătoare din formularul de înscriere. În acest caz, candidatul admis la proba de verificare a eligibilității și care nu a solicitat expres la înscrierea la concurs preluarea informațiilor direct de la autoritatea sau instituția publică competentă, are obligația să completeze dosarul de concurs pe tot parcursul desfășurării etapei de selecție, dar nu mai târziu de data și ora organizării interviului, sub sancțiunea neemiterii actului administrativ de numire în funcția publică. În situația în care, la înscrierea la concurs, candidatul solicită expres preluarea informațiilor direct de la autoritatea sau instituția publică competentă, extrasul de pe cazierul judiciar se solicită potrivit legii și procedurii aprobate la nivel instituțional.
Conform dispozițiilor art. VII alin. (15) din O.U.G. nr. 121/2023 coroborate cu cele ale art. 38 alin. (7) din Anexa 10 la O.U.G. nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare, modelul orientativ al adeverinței eliberate de angajator pentru perioada lucrată care atestă vechimea în muncă și în specialitatea studiilor este prevăzut la art. 137 lit. e) din Anexa nr. 10 la O.U.G. nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare.
Condițiile generale de ocupare a funcției publice, potrivit art. 465 din Codul administrativ:
(1) Poate ocupa o funcţie publică persoana care îndeplineşte următoarele condiţii:
a) are cetăţenia română şi domiciliul în România;
b) cunoaşte limba română, scris şi vorbit;
c) are vârsta de minimum 18 ani împliniţi;
d) are capacitate deplină de exerciţiu;
e) este apt din punct de vedere medical şi psihologic să exercite o funcţie publică. Atestarea stării de
sănătate se face pe bază de examen medical de specialitate, de către medicul de familie, respectiv pe bază de evaluare psihologică organizată prin intermediul unităţilor specializate acreditate în condiţiile legii;
f) îndeplineşte condiţiile de studii şi vechime în specialitate prevăzute de lege pentru ocuparea funcţiei
publice (conform anuntului de concurs);
g) nu a fost condamnată pentru săvârşirea unei infracţiuni contra umanităţii, contra statului sau contra
autorităţii, infracţiuni de corupţie sau de serviciu, infracţiuni care împiedică înfăptuirea justiţiei, infracţiuni de fals ori a unei infracţiuni săvârşite cu intenţie care ar face- o incompatibilă cu exercitarea funcţiei publice, cu excepţia situaţiei în care a intervenit reabilitarea, amnistia post- condamnatorie sau dezincriminarea faptei;
h) nu le- a fost interzis dreptul de a ocupa o funcţie publică sau de a exercita profesia ori activitatea în
executarea căreia a săvârşit fapta, prin hotărâre judecătorească definitivă, în condiţiile legii;
i) nu a fost destituită dintr-o funcţie publică sau nu i-a încetat contractul individual de muncă pentru
motive disciplinare în ultimii 3 ani;
j) nu a fost lucrător al Securităţii sau colaborator al acesteia, în condiţiile prevăzute de legislaţia
specifică;
k) i s-a aplicat una dintre modalităţile de ocupare a funcţiilor publice prevăzute la art. 466 alin. (2).
Informații suplimentare se pot obţine de la Serviciul Resurse Umane, telefon 0268/405000 int. 334. Persoana de contact: Lupu Georgiana – inspector superior, e-mail: ru@brasovcity.ro.
Data publicării anunțului: 30.04.2025, pe site-ul Primăriei Municipiului Brașov
DOCUMENTE ANEXATE / ETAPE CONCURS
FORMULARE ȘI PROCEDURI
FORMULARE
Adeverință vechime - model orientativ [ PDF ] [ DOC ] Model curriculum vitae [ PDF ] [ DOC ] Formular de înscriere [ PDF ] [ DOC ] Formular de inscriere - personal contractual [ PDF ] [ DOC ]
PROCEDURI
Testare cunoștințe PC - Nivel bază [ PDF ] Testare cunoștințe PC - Mediu [ PDF ] Testare cunoștințe PC - Nivel avansat [ PDF ] Procedură probă IT [ PDF ] Procedură limbi străine [ PDF ] Procedură probă suplimentară fizică [ PDF ]