Anunț concurs
Primăria Municipiului Brașov
Concurs: 13-10-2014 ora 10:00
Primaria Municipiului Brasov organizeaza
concurs de recrutare
la sediul din Brasov - B-dul Eroilor nr. 8, in vederea ocuparii pe perioada nedeterminata a functiei publice de executie vacanta de inspector, clasa I, grad profesional asistent din cadrul Serviciului Buget CFP - Directia Economica
Conditiile de desfasurare a concursului:
data organizarii - probei suplimentare (testarea cunostintelor IT) - 09.10.2014 ora 10:00
data organizarii - probei scrise - 13.10.2014 ora 10:00
data organizarii - interviului - 16.10.2014 ora 14:00
Concursul de recrutare consta in urmatoarele etape succesive si anume:
1. selectia dosarelor de inscriere ale candidatilor,
2. proba suplimentara pentru testarea cunostintelor IT,
3. proba scrisa,
4. interviul.
Conditiile de participare la concurs prevazute de lege, precum si conditiile specifice pentru ocuparea functiei publice de executie vacanta de inspector, clasa I, gradul profesional asistent la Serviciul Buget CFP din cadrul Directiei Economice, sunt urmatoarele :
- sa indeplineasca conditiile prevazute de art. 54 lit. a) - j), precum si conditiile de vechime in specialitatea studiilor absolvite stipulate in art. 57 alin. (5). lit. a) din Legea nr. 188/1999 privind Statutul functionarilor publici, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, respectiv :
- sa indeplineasca conditia de studii superioare de lunga durata - economice sau stiinte administrative absolvite cu diploma de licenta;
- pentru gradul profesional asistent al functiei publice de executie de inspector - clasa I se impune conditia de vechime in specialitatea studiilor absolvite de minim 1 an;
- sa posede cunostinte de utilizare a calculatorului, operare Windows, Ms Office- Word, Excel si posta electronica - nivel de baza.
BIBLIOGRAFIA
pentru ocuparea pe perioada nedeterminata a functiei publice de executie vacanta de inspector, clasa I, grad profesional asistent din cadrul Serviciului Buget CFP - Directia Economica, este urmatoarea:
1. Legea nr. 188/1999 privind statutul functionarului public, cu modificarile si completarile ulterioare;
2. Legea nr. 7/2004 privind Codul de conduita a functionarilor publici, republicata;
3. Legea nr. 215/2001 privind administratia publica locala - republicata;
4. Legea nr. 273/2006 privind finantele publice locale, cu modificarile si completarile ulterioare;
5. Legea nr. 356/2013 privind bugetul de stat pe anul 2014, sectiunea a 2-a - Dispozitii referitoare la bugetele locale pe anul 2014 - art.5;
6. Legea educatiei nationale nr. 1/2011, cu modificarile si completarile ulterioare, actualizata, Titlul IV - Baza materiala si finantarea invatamantului (preuniversitar), Titlul II - Invatamant preuniversitar,
¢ Cap. II . Structura sistemului national de invatamant preuniversitar, sectiunea I -dispozitii generale
¢ Cap. VIII - Finantarea si baza materiala a invatamantului preuniversitar - integral;
Nota:
Proba suplimentara de testare a cunostintelor in domeniul tehnologiei informatiei consta in parcurgerea a 15 intrebari de tip grila pe parcursul a 30 minute si se evalueaza cu calificativul admis sau respins . Pot participa la proba scrisa a concursului de recrutare numai candidatii declarati admisi la proba suplimentara.
In conformitate cu conditiile de participare la concurs, proba suplimentara organizata in vederea testarii cunostintelor IT, cuprinde subiecte corespunzatoare nivelului -baza- de dificultate, conform urmatoarei tematici :
Computere si dispozitive hardware
1. Intelegerea termenului hardware. Identificarea principalelor tipuri de computere: desktop, laptop, tableta.
2. Definirea si caracteristicile termenilor procesor, memorie, harddisk.
3. Identificarea diferitelor tipuri de servicii IT: Internet, aplicatii de birou.
4. Identificarea principalelor dispozitive de intrare-iesire - echipamente periferice: imprimanta, monitor, scanner, tastatura, mouse, camera web, boxe, microfon.
5. Cunoasterea unitatilor de masura folosite pentru memorie si hard-disk: KB, MB, GB, TB.
Software - sistem de operare Windows
1. Definirea termenului de software si diferentierea principalelor tipuri de software: sistem de operare, aplicatii.
2. Cunoasterea faptului ca aplicatiile software pot fi instalate local sau disponibile online.
3. Definirea termenului de sistem de operare si cunoasterea catorva tipuri de sisteme de operare.
4. Definirea termenului de licenta a programelor. Cunoasterea faptului ca aplicatiile software trebuie licentiate inaintea utilizarii.
5. Cunoasterea principalelor tipuri de licente software: proprietar, open source, trial version, shareware, freeware.
6. Cunoasterea scopului desktop-ului si taskbar-ului.
7. Recunoasterea pictogramelor de baza reprezentand: fisiere, directoare/foldere, aplicatii, imprimante, shortcut, cos de gunoi.
8. Identificarea diferitelor parti ale unei ferestre: bara de titlu, bara de meniu, bara de instrumente, ribbon, bara de stare, bara de derulare.
9. Deschiderea, extinderea si restrangerea directoarelor, restaurarea, maximizarea, redimensionarea, mutarea, inchiderea unei ferestre.
10. Schimbarea configuratiei desktop-ului: data si ora, volum, culoare de fundal, rezolutie.
11. Setarea tastaturii si schimbarea optiunii pentru alta limba.
12. Stabilirea unei imprimante ca implicita (default).
13. Vizualizarea, oprirea, repornirea, anularea imprimarii unui document.
14. Intelegerea modului in care un sistem de operare organizeaza discurile, directoarele si fisierele intr-o structura ierarhica. Navigarea printre discuri, directoare, subdirectoare, fisiere.
15. Recunoasterea celor mai utilizate tipuri de fisiere: procesare de text, calcul tabelar, prezentari, documente in format portabil (pdf), imagini, audio, video, arhive, fisiere executabile.
Organizarea fisierelor si directoarelor in Windows
1. Selectarea unui fisier, director individual sau parte a unui grup adiacent, ne-adiacent de fisiere, directoare.
2. Sortarea fisierelor in ordine ascendenta/descendenta dupa nume, dimensiune, tip, data modificarii.
3. Copierea, mutarea fisierelor, directoarelor intre directoare sau intre discuri.
4. Stergerea fisierelor si directoarelor prin trimiterea lor la cosul de gunoi si apoi restaurarea lor in locatia originala.
5. Golirea cosului de gunoi (recycle bin).
Stocare si arhivare
1. Identificarea principalelor tipuri de stocare: hard disk intern, hard disk extern, disc de retea, CD, DVD, Blu-ray, stick de memorie, card de memorie, stocare fisiere online.
2. Intelegerea scopului arhivarii unui fisier, director si tipuri de progerame de arhivare: zip, rar, arj, etc.
Concepte de baza despre retele
1. Definirea termenului de retea. Cunoasterea scopului unei retele
2. Definirea termenului Internet. Identificarea principalelor utilizari: World Wide Web (WWW), VoIP, e-mail, IM.
3. Intelegerea termenului de rata de transfer si a unitatii ei de masura: biti pe secunda (bps), kilobiti pe secunda (kbps), megabiti pe secunda (mbps), gigabiti pe secunda (gbps).
4. Intelegerea termenilor de download si upload de fisiere
5. Cunoasterea diverselor optiuni de conectare la o retea: linie telefonica, telefon mobil, cablu, wi-fi, wi-max, satelit.
Protejarea datelor si dispozitivelor
1. Cunoasterea politicilor de parolare adecvate: stabilirea unor parole de lungime adecvata, formate din combinatii de litere si cifre, nedistribuirea parolelor, schimbarea lor regulata.
2. Definirea termenului firewall si intelegerea principalului sau scop.
3. Cunoasterea modurilor de patrundere a unui virus in calculator.
4. Utilizarea unei aplicatii anti-virus pentru scanarea computerului.
Procesorul de texte Microsoft Word
1. Crearea, deschiderea, salvarea, inchiderea, modificarea, vizualizarea (Print Preview)
2. Listarea la imprimanta a unui document
3. Operatii de editare: selectare, copiere, mutare, stergere, refacere (anulare), cautare, inlocuire, formatarea fonturilor - bold, italic, underline
4. Alinierea unui text la stanga, dreapta, central, de la stanga - la dreapa
5. Inserare caractere speciale
6. Formatarea paragrafelor
7. Numerotare pagini.
8. Formatare la nivel de pagina (orientare, margini)
9. Transformarea textului pe mai multe coloane
10. Utilizarea listelor (bullets and numering)
11. Inserare note de subsol (footnote, endnote)
12. Definirea antetului si subsolului unei pagini (header and footer)
13. Crearea unui tabel, dimensionare celule, inserarea;stergerea liniilor si coloanelor, formatare tabel. 0rientarea continutului unui tabel. Conversie text in tabel si reciproc.
14. Inserarea obiectelor grafice in text (drawing): elemente grafice elementare, caseta text, curbe predefinite, inserarea unui text artistic, inserarea de imagini desenate (Clip art), imagini foto (from file), diagrame rezultate prin prelucrarea de date statistice (Chart).
15. Utilizarea editorul de formule matematice.
Aplicatia Microsoft Excel
1. Gestionarea foilor de calcul: setarea numarului de foi de calcul intr-un fisier, redenumire, inserare, copiere (duplicare), mutare, stergere.
2. Descrierea unei foi de calcul.
3. Identificatori pentru linii si coloane.
4. Identificatori pentru celule si domenii
5. Selectare, inserare, stergere, ascundere, afisare, redimensionare linii, coloane.
6. Redimensionare latime coloane si inaltime linii.
7. Operatii de copiere, mutare, stergere continut linii;coloane;celule.
8. Cautare, inlocuire date. Setare numar zecimale .
9. Lucrul cu celule: formarea unei celule prin unirea unui grup de celule invecinate (merge cells).
10. Impartirea textului pe mai multe linii in cadrul unei celule (wrap). Inserare, eliminare linii si coloane.
11. Formatari: chenare, setare culoare; hasura pentru fundal.
12. Setarea paginii: orientare (portrait;landscape), marginile foii de calcul
13. Vizualizarea foii de calcul inainte de printare (Print preview). Formule (adunare, scadere, inmultire, impartire, ridicare la o putere) si functiile (suma la stanga, la dreapta, deasupra,dedesubt, valoare minima; maxima, media aritmetica, if ).Sortarea datelor.
14. Utilizarea instrumentului Chart wizard pentru creare, actualizare grafice.
Posta Electronica
Un client de posta electronica este un program specializat pentru managementul mesajelor e-mail.
1. Programe de posta electronica: Yahoo, Hotmail, Gmail, Outlook Expres
2. Forma unei adrese de e-mail : nume@domeniu.extensie, tipuri de extensie
3. Citirea unui mesaj (E-mail) : Pentru a citi (deschide) un mesaj se selecteaza folderul dorit (Exemplu Inbox) si se face clic pe subiectul mesajului
4. Intocmirea si trimiterea unui mesaj: elemente: de la cine , catre cine, subiect, mesaj,
create/new/compose, setare fonturi
5. Folosirea facilitatii "Atasare fisiere" : comanda attach si salvarea unui fisier atasat pe calculatorul
6. Pentru a trimite un mesaj de raspuns : notiuni despre Reply, Reply all
7. Redirectionarea unui mesaj : notiuni despre Forward
8. Administrarea e-mail-urilor : notiuni despre inbox, outbox, junk, sent, spam, trash/delete
Candidatii vor depune dosarele de inscriere cu documentele obligatorii prevazute la art. 49 alin. (1) lit. a) - g) din H.G. nr. 611/2008 pentru aprobarea normelor privind organizarea si dezvoltarea carierei functionarilor publici in termen de 20 de zile de la data publicarii anuntului in Monitorul Oficial, respectiv pana in data de 29.09.2014 la Centrul de Informatii pentru Cetateni din cadrul Primariei Municipiului Brasov - camera nr. 1. la sediul din Brasov - B.dul Eroilor nr. 8.
Dosarul de inscriere la concurs trebuie sa contina in mod obligatoriu documentele prevazute la art. 49 alin. (1) lit. a) - g) din H.G. nr. 611/2008 si anume :
- formularul de inscriere - tip;
- copiile xerox a diplomelor de studii si ale altor acte care atesta efectuarea unor specializari;
- copia xerox a carnetului de munca,
- vechimea in munca si/sau in specialitatea studiilor dobandita dupa data de 01.01.2011 de candidatii la concursurile organizate in vederea ocuparii functiilor publice va fi atestata prin adeverinte care vor avea formatul standard aprobat prin Ordinul Presedintelui ANFP nr. 192/17.01.2013;
- copia xerox a buletinului / cartii de identitate;
- copia xerox a certificatului de nastere/casatorie;
- adeverinta care sa ateste starea de sanatate corespunzatoare (eliberata de medicul de familie cu cel mult 6 luni anterior derularii concursului in formatul standard stabilit de Ministerul Sanatatii Publice);
- curriculum vitae (cf.modelului comun european);
- cazier judiciar (acesta poate fi inlocuit cu o declaratie pe proprie raspundere, cu obligatia de a completa dosarul de concurs cu originalul documentului pe tot parcursul desfasurarii concursului, dar nu mai tarziu de 5 zile lucratoare de la data la care a fost declarat admis in urma selectiei dosarelor, sub sanctiunea neemiterii actului administrativ de numire).
- declaratia pe propria raspundere sau adeverinta care sa ateste ca nu a desfasurat activitati de politie politica;
Nota: Copiile actelor mai sus mentionate se prezinta insotite de documentele originale care se certifica pentru conformitatea cu originalul de catre secretariatul comisiei de concurs sau in copii legalizate cf. art. 49 alin. (3) din H.G. nr. 611/2008 .
DATA AFISARII ANUNTULUI: 10.09.2014
FORMULARE ȘI PROCEDURI
FORMULARE
Adeverință vechime - model orientativ [ PDF ] [ DOC ] Model curriculum vitae [ PDF ] [ DOC ] Formular de înscriere [ PDF ] [ DOC ] Formular de inscriere - personal contractual [ PDF ] [ DOC ]
PROCEDURI
Testare cunoștințe PC - Nivel bază [ PDF ] Testare cunoștințe PC - Mediu [ PDF ] Testare cunoștințe PC - Nivel avansat [ PDF ] Procedură probă IT [ PDF ] Procedură limbi străine [ PDF ] Procedură probă suplimentară fizică [ PDF ]