Anunț concurs
Primăria Municipiului Brașov
Concurs: 07-10-2014 ora 16:00
Primaria Municipiului Brasov organizeaza concurs de recrutare la sediul din Brasov - B-dul Eroilor nr. 8, in vederea ocuparii pe perioada nedeterminata a 2 (doua) functii publice de executie vacante de:
consilier juridic, clasa I, grad profesional principal din cadrul Biroului Contencios - Directia Juridica si de Administratie Publica Locala
I. Pentru functia publica de executie vacanta de referent, clasa III, grad profesional superior din cadrul Serviciului Buget CFP - Directia Economica
Conditiile de desfasurare a concursului:
- data organizarii - probei suplimentare (testarea cunostintelor IT) - 16.10.2014 ora 10:00
- data organizarii - probei scrise - 20.10.2014 ora 10:00
data organizarii - interviului - 23.10.2014 ora 14:00
Concursul de recrutare consta in urmatoarele etape succesive si anume:
1. selectia dosarelor de inscriere ale candidatilor,
2. proba suplimentara pentru testarea cunostintelor IT,
3. proba scrisa,
4. interviul.
Conditiile de participare la concurs prevazute de lege, precum si conditiile specifice pentru ocuparea functiei publice de executie vacante de referent clasa III grad profesional superior la Serviciul Buget CFP din cadrul Directiei Economice, sunt urmatoarele :
- sa indeplineasca conditiile prevazute de art. 54 din Legea nr. 188/1999 privind Statutul functionarilor publici, republicata;
- sa indeplineasca conditia de studii medii absolvite cu diploma de bacalaureat;
- sa indeplineasca conditiile de vechime in specialitatea studiilor absolvite prevazute de art. 57 alin. (5) lit. a) din Legea nr. 188/1999 privind Statutul functionarilor publici republicata, respectiv pentru gradul profesional superior al functiei publice de executie de referent - clasa III se impune conditia de vechime in specialitatea studiilor absolvite de minim 9 ani;
- pentru sustinerea probei suplimentare, sa posede cunostinte de utilizare a calculatorului - nivel de baza, operare Windows, Ms Office, Excel si posta electronica.
BIBLIOGRAFIA
pentru ocuparea pe perioada nedeterminata a functiei publice de executie vacante de referent, clasa III, grad profesional superior din cadrul Serviciului Buget CFP - Directia Economica, este urmatoarea:
1. Legea nr. 188/1999 privind statutul functionarului public, cu modificarile si completarile ulterioare;
2. Legea nr. 7/2004 privind Codul de conduita a functionarilor publici, republicata;
3. Legea nr. 215/2001 privind administratia publica locala - republicata;
4. Legea nr. 273/2006 privind finantele publice locale, cu modificarile si completarile ulterioare;
5. Legea nr. 544/2001 privind liberul acces la informatiile de interes public, modificata si completata;
6. Legea nr. 52/2003 privind transparenta decizionala in administratia publica locala.
Nota:
Proba suplimentara de testare a cunostintelor in domeniul IT consta in parcurgerea a 15 intrebari de tip grila pe parcursul a 30 minute si se evalueaza cu calificativul admis sau respins . Pot participa la proba scrisa a concursului de recrutare numai candidatii declarati admisi la proba suplimentara.
In conformitate cu conditiile de participare la concurs, proba suplimentara organizata in vederea testarii cunostintelor IT, cuprinde subiecte corespunzatoare nivelului de baza, conform urmatoarei tematici :
Computere si dispozitive hardware
1. Intelegerea termenului hardware. Identificarea principalelor tipuri de computere: desktop, laptop, tableta.
2. Definirea si caracteristicile termenilor procesor, memorie, harddisk.
3. Identificarea diferitelor tipuri de servicii IT: Internet, aplicatii de birou.
4. Identificarea principalelor dispozitive de intrare-iesire - echipamente periferice: imprimanta, monitor, scanner, tastatura, mouse, camera web, boxe, microfon.
5. Cunoasterea unitatilor de masura folosite pentru memorie si hard-disk: KB, MB, GB, TB.
Software - sistem de operare Windows
1. Definirea termenului de software si diferentierea principalelor tipuri de software: sistem de operare, aplicatii.
2. Cunoasterea faptului ca aplicatiile software pot fi instalate local sau disponibile online.
3. Definirea termenului de sistem de operare si cunoasterea catorva tipuri de sisteme de operare.
4. Definirea termenului de licenta a programelor. Cunoasterea faptului ca aplicatiile software trebuie licentiate inaintea utilizarii.
5. Cunoasterea principalelor tipuri de licente software: proprietar, open source, trial version, shareware, freeware.
6. Cunoasterea scopului desktop-ului si taskbar-ului.
7. Recunoasterea pictogramelor de baza reprezentand: fisiere, directoare/foldere, aplicatii, imprimante, shortcut, cos de gunoi.
8. Identificarea diferitelor parti ale unei ferestre: bara de titlu, bara de meniu, bara de instrumente, ribbon, bara de stare, bara de derulare.
9. Deschiderea, extinderea si restrangerea directoarelor, restaurarea, maximizarea, redimensionarea, mutarea, inchiderea unei ferestre.
10. Schimbarea configuratiei desktop-ului: data si ora, volum, culoare de fundal, rezolutie.
11. Setarea tastaturii si schimbarea optiunii pentru alta limba.
12. Stabilirea unei imprimante ca implicita (default).
13. Vizualizarea, oprirea, repornirea, anularea imprimarii unui document.
14. Intelegerea modului in care un sistem de operare organizeaza discurile, directoarele si fisierele intr-o structura ierarhica. Navigarea printre discuri, directoare, subdirectoare, fisiere.
15. Recunoasterea celor mai utilizate tipuri de fisiere: procesare de text, calcul tabelar, prezentari, documente in format portabil (pdf), imagini, audio, video, arhive, fisiere executabile.
Organizarea fisierelor si directoarelor in Windows
1. Selectarea unui fisier, director individual sau parte a unui grup adiacent, ne-adiacent de fisiere, directoare.
2. Sortarea fisierelor in ordine ascendenta/descendenta dupa nume, dimensiune, tip, data modificarii.
3. Copierea, mutarea fisierelor, directoarelor intre directoare sau intre discuri.
4. Stergerea fisierelor si directoarelor prin trimiterea lor la cosul de gunoi si apoi restaurarea lor in locatia originala.
5. Golirea cosului de gunoi (recycle bin).
Stocare si arhivare
1. Identificarea principalelor tipuri de stocare: hard disk intern, hard disk extern, disc de retea, CD, DVD, Blu-ray, stick de memorie, card de memorie, stocare fisiere online.
2. Intelegerea scopului arhivarii unui fisier, director si tipuri de progerame de arhivare: zip, rar, arj, etc.
Concepte de baza despre retele
1. Definirea termenului de retea. Cunoasterea scopului unei retele
2. Definirea termenului Internet. Identificarea principalelor utilizari: World Wide Web (WWW), VoIP, e-mail, IM.
3. Intelegerea termenului de rata de transfer si a unitatii ei de masura: biti pe secunda (bps), kilobiti pe secunda (kbps), megabiti pe secunda (mbps), gigabiti pe secunda (gbps).
4. Intelegerea termenilor de download si upload de fisiere
5. Cunoasterea diverselor optiuni de conectare la o retea: linie telefonica, telefon mobil, cablu, wi-fi, wi-max, satelit.
Protejarea datelor si dispozitivelor
1. Cunoasterea politicilor de parolare adecvate: stabilirea unor parole de lungime adecvata, formate din combinatii de litere si cifre, nedistribuirea parolelor, schimbarea lor regulata.
2. Definirea termenului firewall si intelegerea principalului sau scop.
3. Cunoasterea modurilor de patrundere a unui virus in calculator.
4. Utilizarea unei aplicatii anti-virus pentru scanarea computerului.
Procesorul de texte Microsoft Word
1. Crearea, deschiderea, salvarea, inchiderea, modificarea, vizualizarea (Print Preview)
2. Listarea la imprimanta a unui document
3. Operatii de editare: selectare, copiere, mutare, stergere, refacere (anulare), cautare, inlocuire, formatarea fonturilor - bold, italic, underline
4. Alinierea unui text la stanga, dreapta, central, de la stanga - la dreapa
5. Inserare caractere speciale
6. Formatarea paragrafelor
7. Numerotare pagini.
8. Formatare la nivel de pagina (orientare, margini)
9. Transformarea textului pe mai multe coloane
10. Utilizarea listelor (bullets and numering)
11. Inserare note de subsol (footnote, endnote)
12. Definirea antetului si subsolului unei pagini (header and footer)
13. Crearea unui tabel, dimensionare celule, inserarea;stergerea liniilor si coloanelor, formatare tabel. 0rientarea continutului unui tabel. Conversie text in tabel si reciproc.
14. Inserarea obiectelor grafice in text (drawing): elemente grafice elementare, caseta text, curbe predefinite, inserarea unui text artistic, inserarea de imagini desenate (Clip art), imagini foto (from file), diagrame rezultate prin prelucrarea de date statistice (Chart).
15. Utilizarea editorul de formule matematice.
Aplicatia Microsoft Excel
1. Gestionarea foilor de calcul: setarea numarului de foi de calcul intr-un fisier, redenumire, inserare, copiere (duplicare), mutare, stergere.
2. Descrierea unei foi de calcul.
3. Identificatori pentru linii si coloane.
4. Identificatori pentru celule si domenii
5. Selectare, inserare, stergere, ascundere, afisare, redimensionare linii, coloane.
6. Redimensionare latime coloane si inaltime linii.
7. Operatii de copiere, mutare, stergere continut linii;coloane;celule.
8. Cautare, inlocuire date. Setare numar zecimale .
9. Lucrul cu celule: formarea unei celule prin unirea unui grup de celule invecinate (merge cells).
10. Impartirea textului pe mai multe linii in cadrul unei celule (wrap). Inserare, eliminare linii si coloane.
11. Formatari: chenare, setare culoare; hasura pentru fundal.
12. Setarea paginii: orientare (portrait;landscape), marginile foii de calcul
13. Vizualizarea foii de calcul inainte de printare (Print preview). Formule (adunare, scadere, inmultire, impartire, ridicare la o putere) si functiile (suma la stanga, la dreapta, deasupra,dedesubt, valoare minima; maxima, media aritmetica, if ). Sortarea datelor.
14. Utilizarea instrumentului Chart wizard pentru creare, actualizare grafice.
Posta Electronica
Un client de posta electronica este un program specializat pentru managementul mesajelor e-mail.
1. Programe de posta electronica: Yahoo, Hotmail, Gmail, Outlook Expres
2. Forma unei adrese de e-mail : nume@domeniu.extensie, tipuri de extensie
3. Citirea unui mesaj (E-mail) : Pentru a citi (deschide) un mesaj se selecteaza folderul dorit (Exemplu Inbox) si se face clic pe subiectul mesajului
4. Intocmirea si trimiterea unui mesaj: elemente: de la cine , catre cine, subiect, mesaj, create/new/compose, setare fonturi
5. Folosirea facilitatii "Atasare fisiere" : comanda attach si salvarea unui fisier atasat pe calculatorul
6. Pentru a trimite un mesaj de raspuns : notiuni despre Reply, Reply all
7. Redirectionarea unui mesaj : notiuni despre Forward
8. Administrarea e-mail-urilor : notiuni despre inbox, outbox, junk, sent, spam, trash/delete
II. Pentru functia publica de executie vacanta de consilier juridic, clasa I, grad profesional principal din cadrul Biroului Contencios - Directia Juridica si de Administratie Publica Locala
Conditiile de desfasurare a concursului:
- data organizarii - probei scrise - 20.10.2014 ora 10:00
- data organizarii - interviului - 23.10.2014 ora 14:00
Concursul de recrutare consta in urmatoarele etape succesive si anume:
1. selectia dosarelor de inscriere ale candidatilor,
2. proba scrisa,
3. interviul.
Conditiile de participare la concursul organizat pentru ocuparea functiei publice de executie vacante de consilier juridic I principal din cadrul Biroului Contencios - Directia Juridica si de Administratie Publica Locala, sunt urmatoarele:
- sa indeplineasca conditiile prevazute de art. 54 din Legea nr. 188/1999 privind Statutul functionarilor publici, republicata;
- sa indeplineasca conditia de studii superioare de lunga durata juridice absolvite cu diploma de licenta - specializarea drept;
- sa indeplineasca conditiile de vechime in specialitatea studiilor absolvite, prevazute de art. 57 alin. (5) lit. a) din Legea nr. 188/1999 privind Statutul functionarilor publici republicata, respectiv pentru gradul profesional principal al functiei publice de executie de consilier juridic- clasa I este impusa conditia de vechime in specialitatea studiilor absolvite de minim 5 ani;
BIBLIOGRAFIA
pentru ocuparea pe perioada nedeterminata a functiei publice de executie vacante de consilier juridic, clasa I, grad profesional principal din cadrul Biroului Contencios - Directia Juridica si de Administratie Publica Locala
1. Legea nr. 188/1999 republicata, privind Statutul Functionarilor Publici, cu modificarile si completarile ulterioare;
2. Legea nr. 7/2004 privind Codul de conduita a functionarilor publici, republicata;
3. Noul Cod de Procedura Civila;
4. Noul Cod Civil;
5. Legea nr. 215/2001 republicata, a administratiei publice locale, cu modificarile si completarile ulterioare;
6. Legea nr. 18/1991 republicata, privind fondul funciar, cu modificarile si completarile ulterioare;
7. Legea nr. 10/2001, republicata, privind regimul juridic al unor imobile preluate in mod abuziv in perioada 6 martie 1945 - 22 decembrie 1989, cu modificarile si completarile ulterioare;
8. Legea nr. 165/2013 privind masurile pentru finalizarea procesului de restituire, in natura sau prin echivalent, a imobilelor preluate in mod abuziv in perioada regimului comunist in Romania, cu modificarile si completarile ulterioare, modificata prin Legea nr. 168/2013;
9. H.G. nr. 401/2013 pentru aprobarea Normelor de aplicare a Legii nr. 165/2013 privind masurile pentru finalizarea procesului de restituire, in natura sau prin echivalent, a imobilelor preluate in mod abuziv in perioada regimului comunist in Romania, cu modificarile si completarile ulterioare;
10. Legea nr. 554/2004 a contenciosului administrativ, cu modificarile si completarile ulterioare;
11. Legea nr. 50/1991 republicata, privind autorizarea executarii lucrarilor de constructii, cu modificarile si completarile ulterioare;
12. Legea nr. 230/2007 privind infiintarea, organizarea si functionarea asociatiilor de proprietari, cu modificarile si completarile ulterioare.
Candidatii vor depune dosarele de inscriere cu documentele obligatorii prevazute la art. 49 alin. (1) lit. a) - g) din H.G. nr. 611/2008 pentru aprobarea normelor privind organizarea si dezvoltarea carierei functionarilor publici in termen de 20 de zile de la data publicarii anuntului in Monitorul Oficial, respectiv pana in data de 07.10.2014 la Centrul de Informatii pentru Cetateni din cadrul Primariei Municipiului Brasov - camera nr. 1. la sediul din Brasov - B.dul Eroilor nr. 8.
Dosarul de inscriere la concurs trebuie sa contina in mod obligatoriu documentele prevazute la art. 49 alin. (1) lit. a) - g) din H.G. nr. 611/2008 si anume :
- formularul de inscriere - tip;
- copiile xerox a diplomelor de studii si ale altor acte care atesta efectuarea unor specializari;
- copia xerox a carnetului de munca,
- vechimea in munca si/sau in specialitatea studiilor dobandita dupa data de 01.01.2011 de candidatii la concursurile organizate in vederea ocuparii functiilor publice va fi atestata prin adeverinte care vor avea formatul standard aprobat prin Ordinul Presedintelui ANFP nr. 192/17.01.2013;
- copia xerox a buletinului / cartii de identitate;
- copia xerox a certificatului de nastere/casatorie;
- adeverinta care sa ateste starea de sanatate corespunzatoare (eliberata de medicul de familie cu cel mult 6 luni anterior derularii concursului in formatul standard stabilit de Ministerul Sanatatii Publice);
- curriculum vitae (cf.modelului comun european);
- cazier judiciar (acesta poate fi inlocuit cu o declaratie pe proprie raspundere, cu obligatia de a completa dosarul de concurs cu originalul documentului pe tot parcursul desfasurarii concursului, dar nu mai tarziu de 5 zile lucratoare de la data la care a fost declarat admis in urma selectiei dosarelor, sub sanctiunea neemiterii actului administrativ de numire).
- declaratia pe propria raspundere sau adeverinta care sa ateste ca nu a desfasurat activitati de politie politica;
Nota: Copiile actelor mai sus mentionate se prezinta insotite de documentele originale care se certifica pentru conformitatea cu originalul de catre secretariatul comisiei de concurs sau in copii legalizate cf. art. 49 alin. (3) din H.G. nr. 611/2008 .
DATA AFISARII ANUNTULUI: 18.09.2014
FORMULARE ȘI PROCEDURI
FORMULARE
Adeverință vechime - model orientativ [ PDF ] [ DOC ] Model curriculum vitae [ PDF ] [ DOC ] Formular de înscriere [ PDF ] [ DOC ] Formular de inscriere - personal contractual [ PDF ] [ DOC ]
PROCEDURI
Testare cunoștințe PC - Nivel bază [ PDF ] Testare cunoștințe PC - Mediu [ PDF ] Testare cunoștințe PC - Nivel avansat [ PDF ] Procedură probă IT [ PDF ] Procedură limbi străine [ PDF ] Procedură probă suplimentară fizică [ PDF ]