Departamente - Primăria Municipiului Brașov
Primăria Municipiului Brașov
Departamente - Primăria Municipiului Brașov
Departamente - Primăria Municipiului Brașov
Direcția Tehnică / Compartimentul Transport și Monitorizare
Adresa: b-dul. Eroilor nr. 8 Telefon: +40 268 405000, int. 180 Email: transport@brasovcity.ro
DESCRIEREA ACTIVITĂȚII:
Atribuțiile compartimentului:
I. Atribuții referitoare la transportul în regim de TAXI:
- Organizare, reglementare şi monitorizare privind transporturile desfăşurate pe raza municipiului Braşov, conform prevederilor legale în vigoare şi anume:
- serviciul de transport public local de persoane în regim de taxi;
- serviciul de transport public local de bunuri şi mărfuri în regim de taxi;
- Analiză şi verificare a documentaţiilor necesare pentru transportul public de persoane în regim de taxi:
-- Eliberare autorizaţii de transport
-- Vizare autorizaţii de transport
-- Modificare autorizaţii de transport
-- Atribuire autorizaţii taxi
-- Prelungire autorizaţii taxi
-- Modificare autorizaţii taxi
-- Retragere autorizaţii taxi
-- Suspendare autorizaţii taxi
-- Distribuire autorizaţii taxi în urma cesionării contractului de atribuire în gestiune delegată a serviciului de transport public local de persoane în regim de taxi
-- Eliberare autorizaţii de dispecerat taxi
-- Vizare autorizaţii de dispecerat
-- Eliberare duplicat autorizaţie de transport/autorizaţie taxi
-- Dovezi de includere în baza de date
-- Fişe de fundamentare pe elemente de cheltuieli pentru stabilirea/ajustarea sau modificarea tarifului de distanţă (pornire) pentru serviciul de transport public local de persoane în regim de taxi, depusă de către toţi transportatorii autorizaţi în vederea eliberării listelor de tarife practicate
-- Vizare, ştampilare şi verificare a conformităţii pentru listele de tarife transport public local de persoane în regim de taxi
- Actualizarea curentă a bazei de date privind activitatea de transport persoane şi bunuri sau mărfuri în regim de taxi;
- Actualizarea curentă a bazei de date privind activitatea profesională pentru: persoanele care au calitatea de manager de transport reprezentând transportatorii autorizaţi, taximetriştii, dispecerii autorizaţi şi operatorii dispeceri;
- Întocmirea şi actualizarea Registrului special de atribuire a autorizaţiilor de transport şi a autorizaţiilor taxi pentru transportul în regim de taxi;
- Organizarea şi realizarea etapelor pentru Procedura de atribuire a autorizaţiilor taxi pentru transportul de persoane în regim de taxi;
- Încheierea Contractelor de atribuire în gestiune a serviciului de transport în regim de taxi şi a actelor adiţionale, după caz și a caietelor de sarcini;
- Elaborarea şi actualizarea regulamentului serviciului de transport în regim de taxi în Municipiul Brașov, înaintarea proiectelor de hotărâre a consiliului local şi ducerea la îndeplinire a hotărârilor de consiliu local;
- Urmărirea şi aplicarea noilor reglementări legislative care fac obiectul activităţii compartimentului;
- Analiză a documentelor depuse de operatorii de transport autorizaţi, taximetrişti, manageri de transport şi operatori dispeceri precum şi introducerea informaţiilor în baza de date privind cazierul de conduită profesională;
- Efectuarea controlului transportatorilor autorizaţi şi a autovehiculelor autorizate taxi, conform graficelor stabilite, activitate care poate fi desfăşurată în colaborare cu Poliţia Municipiului Braşov, Poliţia Transporturi Braşov, Poliţia Locală, Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor Brașov şi alţi reprezentanţi ai organelor de control autorizate şi întocmirea proceselor verbale de contravenţie, după caz;
- Soluţionarea sesizărilor şi întocmirea proceselor verbale de contravenţie, după caz;
- Expedierea şi arhivarea documentelor.
1. Întocmirea documentelor financiare pentru decontarea facilităţilor acordate unor categorii de călători şi a compensaţiei pentru asigurarea serviciului public de transport efectuat prin curse regulate efectuat pe raza teritorial administrativă a municipiului Braşov;
2.Întocmirea documentelor financiare pentru decontarea taxelor privind înmatricularea mijloacelor de transport în comun nou achiziţionate;
3.Analizarea documentelor transmise de către Asociaţia Metropolitană pentru Dezvoltarea Durabilă a Transportului Public Braşov şi înaintare, după caz, spre aprobare, a proiectelor de hotărâre către Consiliul Local al Municipiului Braşov;
4.Analizarea documentelor transmise de către Asociaţia Metropolitană pentru Dezvoltarea Durabilă a Transportului Public Braşov şi înaintează, după caz, spre aprobare către Consiliul Local al Municipiului Braşov;
5.Transmitere către Asociaţia Metropolitană pentru Dezvoltarea Durabilă a Transportului Public Braşov solicitările cetăţenilor referitoare la transportul public local prin curse regulate.
6.Verificare documente depuse în vederea obţinerii avizului administratorului drumului/Comisiei de Circulaţie;
7.Înaintare spre analiză Comisiei de Circulaţie, dacă este cazul, a documentelor necesare obţinerii avizului solicitat conform Certificatului de Urbanism;
8.Actualizare curentă a bazelor de date: Infocet, GIS, Lucrări Comisia de Circulaţie, situaţia ofertelor de donaţie / Declarații de renunțare la dreptul de proprietate a suprafeţelor de teren cu destinaţia de drum, conform H.C.L. nr. 224/2006, republicată.
II. Atribuţii referitoare la eliberarea avizului administratorului drumului în conformitate cu prevederile O.G. nr. 43/1997, privind regimul drumurilor, republicată şi OUG nr. 195/2002, privind circulaţia pe drumurile publice, actualizată:
- luarea în evidenţă a lucrărilor repartizate;
- verificarea în teren – după caz;
- analizarea documentaţiei depuse pentru conformitate cu cadrul legal în vigoare, respectarea documentelor de urbanism şi a normelor tehnice specifice obiectivului propus şi după caz:
- solicitare completări, corecturi sau precizări în cazul în care documentaţia nu este întocmită conform prevederilor legale în vigoare;
- emiterea avizului administratorului drumului;
- propunerea spre analiză şi decizie Comisiei de Circulaţie;
- întocmirea adresei privind rezoluţia Comisiei de Circulaţie;
- introducerea datelor despre lucrările propuse spre analiză Comisiei de Circulaţie ( care se întruneşte săptămânal) în baza de date, în vederea prezentării acestora pe retroproiector, în cadrul şedinţei;
- certificarea planşei Reglementări/Plan de situaţie;
- eliberarea pe bază de borderou a planşelor certificate spre neschimbare;
- expedierea şi arhivarea documentelor;
- înregistrarea în Banca de Date Urbane, unde se regăsesc toate datele privind identificarea lucrării (solicitant şi beneficiar – nume şi adresă, identificarea obiectivului prin subiect şi locaţie – adresă, număr topografic, precum şi geometria suprafeţei de teren pe care se doreşte realizarea obiectivului, trasată în harta geospaţială pe coordonate în sistem stereografic 1970 şi sistem de referinţă Marea Neagră 1975);
- actualizarea curentă a bazelor de date: Infocet, GIS, Lucrări Comisia de Circulaţie, situaţia ofertelor de donaţie a suprafeţelor de teren cu destinaţia de drum, conform H.C.L. nr. 224/2006, republicată .